torsdag 20 oktober 2022

Frost På Golfbanan ...

 Idag på morgonen hade vi en senare starttid men inte hjälpte det då allt var frostvitt. Nattens temperatur har varit -0,4. Vi fick vänta vänta tills solens strålar började tina bort det frostiga. 

Medans vi väntade köpte jag mig ett par stora fodrade vantar. Blev så trött på att frysa om händerna dessa mornar vi spelat och fingrarna har varit stela och kalla. En vanlig golfhandske ger absolut ingen värme, snarare tvärtom när det är kallt ute.
Det knastrade lite under skorna på de ställena där frosten fortfarande var kvar. När väl solen kommer fram är det riktigt skönt, fast den går lågt och ger långa skuggor.





Det blev ännu en fin dag på golfbanan.

Kram Yvonné





4 kommentarer:

  1. Ja, i morse var det frostigt. Inte inne i stan hos oss men jag var ute i Kungsängen och där fanns den- Bra med nya vantar. Såg på en mässa förra veckan att det finns vantar med inbyggd värme via batterier. Även till pjäxor Kanske vore något. Min dotter har det när hon är på golfbanan. Men tar av dem oftast när hon slår.
    Och en fin dag fick ni ju på golfbanan- Fantastiskt väder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl detta vi har att vänta, frost. Skönt med värme i vantarna, dessa stora vantar är inget jag kan ha på när jag slår. Blir mer som överdagsvantar och värma händerna mellan slagen.

      Radera
  2. Det är nog inget annat att vänta nu. Här stänger 18-hålsbana efter helgen. Igår spelade Lars med sina bröder i Vårgårda och de fick också vänta en stund pga frost!
    Ha en bra helg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är väl frost som är här för att stanna. Fast inte idag när Jakob åkte iväg, då var det +grader. Våran bana stänger den 6/11, om inget annat händer förstås, som snö hahaha

      Radera