tisdag 17 augusti 2021

Juli Månad Sala GK och Blåbärsskogen ...

En sammanställning av Juli månad.

När vi lämnade Högbo Bruk fortsatte vi till 

Sala Golfklubb.

Deras ställplatser är lite utspridda på olika ställen runt banan. Och dessutom har dom gjort ett nytt område där platserna är tillsammans med grillplats. Där finns även små stugor som man kan hyra. Solen och värmen fortsatte medans vi stretade på ute på banan med paraplyerna uppfällda mot solens varma strålar.




När golfen var klar åkte vi till våra vänner. Där sökte killarna skuggan och satte sig vid grillen hahaha där blev det ganska varmt när köttet skulle grillas.
Vi har plockat en del blåbär. Det fanns en hel del blåbär dock inte lika mycket som var förra året, då det var galet mycket.
På med stövlarna och mygghattarna och naturligtvis Thermacellen som håller myggen borta.



Skönt att sätta sig i blåbärsriset och njuta av suset i talltopparna.



Trädgården har blommat väldigt fint fram tills torkan tog över.
Hade kastat ut några påsar med frö, Sommarblommor, tänkte att bin och fjärilar osv skulle få lite blommor. Fröpåsar, är jag väldigt skeptisk till. Väldigt klent med blommor blev det men det kom det i alla fall en sorts Vallmo, som jag aldrig sett. Vi har mycket av de vanliga röda Vallmo, som står sig någon dag och sedan har de blommat över. Denna Vallmo höll sig vacker i flera dagar och ljuvlig färg. Nu hoppas jag att den kommer tillbaka nästa år.


Inte visste jag att fjärilen var så hårig på kroppen, som den var.


Barnbarnet växer så det knakar, snart 10 månader och nu kryper hon med full fart framåt och reser sig. 


Min bror och sambo kom och hälsade på tillsammans med våran mor på sopp-lunch.

Det var lite från Juli månad.

Kram
Yvonné







5 kommentarer:

  1. Det går verkligen ingen nöd på er. Och så härligt det är med de små liven 🥰

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det gör det inte hahaha vi har det bra och roligt med barnbarnet så nära.

      Radera
  2. Så fort det går med de små och vart tog den här sommaren vägen? Någon vecka till så kommer september och då går vi hoppas på en fin höst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst går det fort nu, både med barnbarn och sommaren. Bara över en natt blev det höst i luften, fast jag gillar hösten så tycker jag att värmen kunde fått vara kvar lite längre.

      Radera
  3. En härlig återblick!! Blåbär är gott att ha i frysen. Jag köpte 3 liter, som vi äter av. Jag älskar blåbär och mjölk med en ostmacka! Ha dé gott!

    SvaraRadera