onsdag 27 juli 2016

Grodor ...

För många år sedan hade vi en groda som bodde hos oss. Ja inte inne hos oss, utan i våran lilla damm som vi har bredvid altanen.
Varje år sedan dess har jag hoppats på att det ska komma en ny groda och flytta in. Under tiden har vi haft andra grodor att titta på hihihi

 Så igår sa Jakob: vi har fått en groda i dammen
Javisst där fanns det en liten groda som låg och flöt bredvid den silvriga kulan. Kanske den speglade sig i kulan.
Den flyttar sig runt på olika ställen och när den satt uppe på stenen passade jag på med kameran.
 Vad jag inte såg när jag fotade grodan, var att det sitter en mygga på dennes framben hihihi Kan grodor få myggbett tro?
Vilka långa fingrar/tår en groda har när man ser på bild.
 Det är roligt med en liten groda i dammen. I morse simmade den runt och nu när jag tittade såg jag den inte. Den sitter ibland uppe på en sten eller kryper in under stenarna.

Fortfarande ett underbart soligt väder. 
Jakob spelar golf varje morgon och när han sedan kommer hem tar bärplockningen vid. Jösses sååå mycket körsbär vi har fått i år. Jag jobbar för fullt med att koka sylt, värst är att kärna ur körsbären. För att inte tala om hur fingrarna ser ut efteråt! Blålila nagelband inte så roligt att gå till jobbet med. Jag tar med mig bär till jobbet och förklarar varför mina fingrar ser ut som dom gör så då är det ok hahaha.
Ett körsbär som har ramlat ner från trädet och hamnat mitt i den överblommade Allium, som har en vacker fråställning, tycker jag.

 Soliga KörsbärsKramar
Yvonné


4 kommentarer:

  1. Hellre en Groda än en mördarsnigel!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så gott med körsbär men jag håller med om att man blir inte så vacker om fingrarna
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det händer nog ibland att jag gör en groda, det räcker för mig!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det var väl bra att din önskan slog in.:-)) Kramiz

    SvaraRadera