fredag 26 juni 2015

Midnattssolsrallyt.......

Vi har gjort ett stopp hos våra vänner i Nora på våran resa hem från Norge.
Där hamnade vi på
Det rallyt pågår fram till på lördag med målgång i Västerås.
Varken Jakob eller jag har varit ute på skogsrally sedan "Hedenhös" hihi
Det här var riktigt roligt. Först åkte vi upp till Lindesbergs Värdshus, som är i Odd Fellow huset, där alla deltagarna hade ett lunchstopp. Ja vi passade också på att äta deras jättegoda lunchbuffe, kan verkligen rekommendera deras mat.
Vi tittade på en hel del av bilarna, en del gamla och jättefina. Jag tyckte det var synd att dom skulle sladda runt på grusvägarna. Men dom bilarna sladdade inte så mycket utan körde i en annan klass. Ingen ide att jag försöker ge mig in på det där med rallyts olika grupper osv.
Den här Mercedesen är från 1957
Citroen




 Det krävs nog bra mekaniker för att hinna få ordning på bilarna under deras 45 minuters lunchuppehåll



Därefter gav vi oss ut i skogen för att se när dom sladdade. Eller var det kanske så att det gick bättre utan sladdning?
Först kom finbilarna rullande genom kurvan

Därefter kom dom andra som drog på lite grann och inte alltid höll sig så bra kvar på vägen


Det gäller också att veta vad som är höger och vänster!
Vilket fick funktionärer till att springa när bilen började svänga höger i stället för att följa vägen åt vänster!



Har var det  en annan kurvteknik



Det var kul att få se något som vi inte alls hade tänkt oss innan vi kom hem.
Tack och Kram EBoS för en mysig improviserad kväll och dag

Nu har klockan redan slagit över till en ny dag, fredag den 26/6 och jag ska börja jobba igen.

Kram 
Yvonné

3 kommentarer:

  1. Jag minns när C G Hammarlund körde Midnattssolsralyt som då passerade Vånga där jag bodde!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ett par av mina gamla Saab´ar var med ser jag. Kram

    SvaraRadera
  3. Där fanns det en massa fina bilar:)) Kramiz

    SvaraRadera