fredag 3 april 2015

Papper Och Vinyl Pyssel.....

Har gjort lite kort så här inför Påsken.
Dom är utskurna med pysselmaskinen Cameo
och sedan har jag pysslat med fjädrar band glitter så det blir på mitt sätt.

Dessa tre påskfigurer är till barnbarnen

Och sedan fylldes dom med godisar och med cellofan runt.
 Ett av barnbarnen fyllde år igår och hon fick två stycken tröjor, som jag har gjort tryck på.
En med glittrig fjäril, som är gjord i ett helt stycke.
Hon går i simskola och då tyckte jag att en sjöjungfru passar fint.
Det är lite pyssel när man ska göra med olika färger.
Så här går det till eller så här gör jag i alla fall hihi
Först en hel figur med själva bottenfärgen. 
Den skärs ut i maskinen och sedan pressas fast på t-shirten.
Plasten som syns runt figuren, tas bort efter pressningen.
Nästa moment är den hudfärgade delen.
Samma sak där, plasten tas bort efter att den pressats fast ovanpå den bruna.
Ett grönt linne kommer på plats.
Och till sist stjärtfenan och banden i tofsarna.
Simsalabim
Gjorde en t-shirt till Jakob, han fick med två stycken blingblingar!
En där vi bor och i Swiss där han är född hihihi
Hade funderingar på att skriva Sweden men så tänkte jag: Varför måste allt vara på engelska, vi bor i ett svensktalande land som heter 
Sverige.

Fortsatt Glad Godisätande Påsk

Kram
Yvonné




12 kommentarer:

  1. Fint det blev!

    Ha en fortsatt trevlig helg!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och önskar er med en trevlig helg
      Kram

      Radera
  2. Snyggt blev det!

    Glad Påsk :-)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag tror du har roligt när fantasin får flöda och bra blir det. Glad Påskkranar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Matts, visst är det roligt när man kan "leka" lite
      Kram

      Radera
  4. Snyggt jobbat Yvonne�� blev riktigt bra�� Påskkram till er bägge. Kjell

    SvaraRadera
  5. Men vad duktigt jobbat:) Fina påsk kort och fina tröjor. Du har jobbat hårt med Cameon:)) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja maskinen får göra en del jobb hihihi
      Kramiz

      Radera
  6. Pysslig och kreativ som alltid! Fint blev det! Den däringa mackapären måste vara ett av dina favoritinköp?!
    Glad Påsk-kram /Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Titti Ja nu står maskinen högt i kurs men det fanns en tid i början där jag nästan kastade ut den genom fönstret. Bra för mig att träna på mitt tålamod!
      Kram

      Radera