lördag 27 december 2014

HooHoo HostHost Huskur.....

Inte blev det någon
Hoo Hooo Jul
för oss inte.
Det blev
Host Host Host
med sängläge
och
Huskur som bestod av:
1/2 tsk Bikarbonat upplöst i ett glas varmt vatten.
Som dricks mellan måltiderna, 4 gånger per dag!
Min hosta blev bättre, inte helt borta men i alla fall inte så ihållande som tidigare.
Nu är jag dock så pass bra att jag ska jobba den här helgen.

Solen skiner
och det gnistrar på grenarna.
-10grader, har varit -12 under natten.
Fina froststjärnor på altanens rutor.
Skulle vilja gå till jobbet när det är så fint men behöver nog spara mina krafter tills jag kommer fram och börjar jobba, det får bli en biltur i stället.

Kram
Yvonné


8 kommentarer:

  1. Vi har också gnistrande kallt, minus 15 grader som mest. Krya på dig & God fortsättning

    SvaraRadera
  2. Kul att du är på benen igen:) Kramiz

    SvaraRadera
  3. Jul på annat sätt. Krya på dig! Elisabeth

    SvaraRadera
  4. Krya på dig! Hälsningar från ett lite varmare Portugal!

    SvaraRadera
  5. Stackars dig som varit sjuk över julen, hoppas du kryar på dig snart. Jag har haft samma hemska hosta, och kan tipsa om Bronwel comp, det har funkat bra för mig. Man köper det på Apoteket utan recept. Gott slut och ett Gott Nytt år!
    Vilka fina foton du knäppt, Sverige är vackert!

    SvaraRadera
  6. Usch och blä för förkylning och hosta! Bra med huskurer; har aldrig provat bikarbonat själv men hört att det ska vara bra! God fortsättning!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  7. Oj vilken bildkavalkad och så fina bilder. Men var hade ni skidorna? Själv har jag studerat skidsystemet i Andorra i eftermiddag. Liftarna tar där ofattbara 100 000 personer i timman. 21 mil nedfarter i ett system, men jag har ingen att åka med dit. Gott Nytt År.

    SvaraRadera