fredag 9 oktober 2015

Pompeii.....

Trött i benen, 
så kan jag sammanfatta dagens gående på det steniga underlaget.
Stenarna var rundslipade och man fick titta var man satte fötterna för att inte halka.
Kan bara tänka mig hur det är att gå där när det regnar!
Vi har haft en bra dag molnigt + 20 grader,
Kön in till utgrävningarna rullade snabbt på och vi betalade 26Euro för oss två.
Laddade med fika mackor och vatten.
Här följer lite bilder vad vi har sett under dagen och med vulkanen Vesuvio i bakgrunden.
Den som ödelade staden och fick grävas fram.














Det var stort och mycket att titta på.

Nu sitter vi ute under markisen, det är +20grader och det smattrar lite på taket.
Ikväll ska vi äta Italienskt: Tacos.
Nej det är ju inte italienskt  men det är italienska råvaror, i alla fall salladen hihihi.


Kram
JoY

6 kommentarer:

  1. Vad mäktigt det måste varit att se och känna historiens vingslag. En skogsarbetarkram

    SvaraRadera
  2. Åh vilket spännande och intressant besök! Roligt!

    SvaraRadera
  3. På de stenarna hade jag inte gått!

    Spännande och intressant, vi följer er!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Oj vad många härliga bilder du bjuder på. Det verkar ha varit ett intressant besök! Jag ser att du inte har min nya blogg adress i ditt feed på sidan. Här kommer den nya bloggens adress www.kattasbetraktelser.se Ha de bäst

    SvaraRadera
  5. Men va häftigt att vara där och få gå rundvandring o titta. Tur att det inte regnade när ni gick på dom runda stenarna. Det gällde att hålla tungan rätt i mun där:)) Härligt att du fått ta på dej den lilla gröna också. Att det är så varmt och skönt:)) Ha de fortsatt bra. Kram

    SvaraRadera
  6. Många år sen jag besökte Pompej, så jag vill gärna dit igen!

    SvaraRadera