onsdag 29 juli 2015

Tiden Läker Alla Sår....

Det har gått två veckor och jag kan vakna på natten och inbilla mig att jag hör Nogger knapra på sitt torrfoder nattetid, så som han alltid gjorde, just på nätterna. Det är mycket som vi fortfarande gör på rutin: dörren till badrummet står fortfarande öppen med en liten springa eftersom Nogger hade sin toalett där, ytterdörrarna stänger vi snabbt, så han inte ska smita ut, sätter fötterna på speciella ställen där han hade sina matskålar osv osv osv.

Bloggen och lusten att skriva har kommit av sig lite, som så mycket annat......
Tiden läker alla sår men inget blir sig likt igen......


Igår
tog vi husbilen och åkte till Caravanhallen. Det var en liten sak som Robbin tittade på.
Hannu, hade hört att jag funderade på hur det skulle vara att ha ett runt bord. Han kom med en bordskiva i högsta hugg innan jag ens hann fråga, han är för go Hannu. Nu blev det ingen rund skiva, det blev inte bra, passade inte och det försvann en del yta som vi idag har med våran skiva. Man måste få testa för att veta hur man vill ha det.

Vi fortsatte runt till olika butiker, var lite som semester när man svänger in på de stora parkeringarna med husbilen.
När husbilen ändå var ute på rull, åkte vi sedan till Tyresta skogen.
Hade bakat och tagit med
Det var somriga goda bullar med mandelmassa smör hallonsylt och vit choklad fyllning, mums.

Med tanke på att jag var helt vitklädd, hade vi inte planerat något skogsbesök! Men i husbilen fanns andra kläder och gummistövlar, vi bytte om och gick en sväng in i skogen.
Det sägs att det finns såååå mycket svamp och blåbär!
Vi plockade 12 dl blåbär
och 1 stycken kantarell hahahaha
Väldigt skönt att vara en stund i skogen och höra träden susa högt ovanför oss.
Hemma igen blev det till att koka blåbärssylt. Passade även på att koka kräm på krusbär och lade i några röda vinbär också.
Vi har en del röda och svarta vinbär som jag gör sylt av. Koka saft är ingen ide för ingen dricker det.
Vad gör man mer av vinbär?

Sommarvädret håller i sig, vilket innebär regn +19gr!
Tycker synd om alla som har eller haft semester och inte några fina dagar. 
Får hoppas att augusti månad kan ge oss lite värme.

Kram
Yvonné



6 kommentarer:

  1. Sommartid blir det inte så ofta man bloggar ....tycker jag. Men visst läker tiden alla så....men det kan ta sin lilla tid. Av svarta och röda vinbär gör jag gelé alltid gott till olika slags kött och köttbullar.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Skogen är den ljuvligaste plats, om man vill läka sår i själen. Kram

    SvaraRadera
  3. Vi instämmer helt med er i att förlora en kär familjevän,Katten betyder mer än många tror,vi vet!
    Vi tyckte det var inte lika roligt i början att åka ut med vår Bobil,saknaden var stor!
    Men tiden läker alla sår sägs det,för oss har det inte läkt än riktigt!

    Ha det gott ändå o njut....Kram

    SvaraRadera
  4. Visst är det bra att tiden läger alla sår...lite i alla fall. Allt går på rutin, vi är vanemänniskor. Skönt att ni kunde gå till skogen lite då. Kram

    SvaraRadera
  5. Sorgen och saknaden bär du med dej länge. Så småningom blir den lite, lite lättare att bära, men den finns där. Och det är som det ska vara. Om du inte hade saknat finaste Nogger, DÅ hade det varit konstigt!

    Blåbär har vi också massor av, men myggorna sticks så jag knappt orkar vara där och plocka i skogen. Fruktansvärt med mygg är det i år. Precis lagom varmt och väldigt fuktigt... usch.

    Varma kramar!

    SvaraRadera
  6. Sorgen finns länge, men det gäller tänka på det roliga och alla upptåg som fanns. Så mycket bär ni fick. Förr gjorde jag gelé av svarta vinbär och en god marmelad, som också innehöll ingefära. Jag passerade också vinbär i assistenten och som jag sen frös in i iskuber. En sån kub gav dagsbehovet av C-vitamin i fil eller yoghurten på morgonen. Men ta det nu lugnt. Du behöver inte göra ett dugg mer än frysa in. Kramar Elisabeth

    SvaraRadera