onsdag 30 november 2016

DecemberGlögg ...

För många år tillbaka, gjorde jag alltid egen glögg. Sedan smög nog latmasken på och vi köpte vanlig glögg i matbutiken. Härom dagen visade min väninna Monica att dom hade gjort egen glögg och hennes glögg vet jag är jättegod. Tack Monica för receptet.
Sagt och gjort vi köpte några flaskor vin, portvin, hela kanelstänger, kardemummakärnor, hel nejlika, russin och apelsin. Kryddorna lades i vodka under natten, följande dag värmdes vinet  ihop med kryddorna och smakades av med socker. 
I sista avsmakningen tillsatte jag lite mörk rom, (inte enl Monicas recept) tyckte det blev lite rundare i smaken då.
Tre flaskor 
JoY´s
DecemberGlögg 
blev det

Kram
Yvonné

5 kommentarer:

  1. Vi får mängder som vi provar. Säkert slog vi ut ett tio- tal flaskor som inte vara något gott alls.
    Jag tror ni lyckades bättre. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag gillar blossas alkoholfria bäst :) Kramiz

    SvaraRadera
  3. Så gott det låter och fina flaskor blev det!

    SvaraRadera
  4. Gott med jättefina flaskor också.....trevlig Advent!

    SvaraRadera