tisdag 31 maj 2016

Travemünde Till Malmö ...

Vaknade tidigt för att ge oss iväg till Travemünde Scandinaviakajen.
Det var mycket husbilar som redan stod i kö. Damen i kassan sa att det var första gången på säsongen som båten är fullbokad. 
Tur att vi hade bokat hemresan eftersom jag ska börja jobba i morgon eftermiddag.
 Det är kul att se när lastningen sker. Lastbilar på övre däck och på nedre däck körs bara trailern in.
Undrar vilket däck alla husbilar ska in på?
Det är soldis och 20grader varmt, ser ut att bli en lugn överfart.
Den här båten har jag för mig, har inte så mycket sällskapsutrymmen. Kanske att vi tar oss en hytt så vi har någonstans att ta vägen och kan sträcka ut sig. När vi åkte ner hade vi ingen hytt, då var det endast ett par husbilar och de fåtalet soffor räckte. Är det solsken vill man förståss sitta ute på däck. Oj oj minns en gång vi satt ute hela överfarten, gissa hur jag, framför allt såg ut i ansiktet? Röd som en tomat och det höll i sig i många dagar innan skinnet lossnade! Det gör jag inte om igen.
När vi åkte ner, fanns det internet på ett våningsplan i ett av sällskapsutrymmena. Det är något vi har saknat eftersom den här överfarten tar sina 9 timmar.

Snart åker vi upp på båten och i kväll är vi framme i Malmö.

Kram
Yvonné

5 kommentarer:

  1. Välkommen hem efter er härliga resa. Vi far Göteborg-Kiel imorgon :)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Då har ni något härligt att se fram emot och vi att få följa. Önskar er en fin resa.
      Kram

      Radera
  2. Välkomna till Sverige! Det har varit roligt att följa med er på resan!

    SvaraRadera