lördag 29 mars 2014

Golfsuget Tog Överhand......

När vädret blev såå fint och skulle dessutom hålla i sig, blev suget i golftarmen väldigt stort! 
In med grejerna i Annexet och så rullade vi iväg i solnedgången.


Vi kom fram till Högtorpsbanan i Kumla, en bana som vi verkligen gillar att spela.
Det finns en fin plats för 22 bilar, att stå på och från förra året finns platsen med i ADAC.
Vaknade till tystnaden och strålande sol, vilken dag.
Redo att slå ut.

Banan hade varit öppen i 14 dagar och bara för någon dag sedan var det 10cm snö på den! 
Den var i fint skick och vi kunde spela på sommargreener eftersom det inte var frost.
Vilka stora blommor man kan hitta på golfbanan, mycket större än Tussilago hihihi
Vid ett av hålen finns det här huset med hjärtat på dörren, vanligen används den av oss tjejer.
Grabbarna springer oftast in till skogen och där möts dom av den här figuren!

Efter några timmars spel var det skönt att sätta sig utanför bilen.
För att vara första gången på säsongen var jag riktigt nöjd med mina 20 poäng.
Grillning och njuta i solen blev det i ett par timmar innan vi rullade iväg.
Kvällen blev också fin med en vacker solnedgång.
Fast på en annan plats med mycket fler husbilar och mer ljud!

Kram
Yvonné



7 kommentarer:

  1. Måste kännas skönt att va på banan igen!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder ni har tagit:-) Rena vykorten...sen förstår jag att ni trivs på golfbanan. Härligt är det när vi kan börja vara ute o njuta i solen..eller hur?. Ni hade betydligt fler husbilsgrannar där ni står...vi är ensamma där vi står...men vem bryr sig. Det är mysigt:-) Kramiz

    SvaraRadera
  3. Jag vet att för dem som älskar golf, går det före allt annat. Därför har jag aldrig vågat börja. Jag har alltid haft nya projekt på gång hemma eller på jobbet. Därför blir det nog aldrig golf för mig. Kram & Njut av banan.

    SvaraRadera
  4. Mannen har oxå varit på golfbanan första gången i år. Banorna är fina för årstiden, så nu drar det i golftarmen.

    Svinga lugnt!

    SvaraRadera
  5. Golf har jag bara provat en gång för massor av år sen.... då låg bollen kvar och gräsmattan flyttade på sej.... sen har jag aldrig testat igen :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Lennart: Det är verkligen bra att vara på banan hihi
    Dessan: Att sitta ute så här i början av våren är verkligen härligt, man kan känna värmen från solen.
    Matts: Det ligger något i det du säger. De stora projekten försöker vi göra på, icke golfsäsong!
    Widings: Det tyckte vi också att banan var, tror att Kumla banan brukar vara bra tidigt. Säger det samma till er, svinga lugnt.
    Kors o Tvärs: Då har du slagit bort dina dåliga slag och kan bara bli bättre. Gör ett nytt försök.

    Kram Yvonné

    SvaraRadera
  7. Golf har jag bara testat en gång. Jag är inte tillräckligt mycket tävlingsmänniska för att det ska roa mig. Men ni ser ut att ha haft det riktigt fint och skönt. Ha dé gott i fortsättningen. Elisabeth

    SvaraRadera