söndag 11 oktober 2015

Vågorna Minskar.....

Vi lämnade Scalea och fortsatte söder ut.  efter den blå linjen. 
Har ingen aning om varför det kommer upp en alternativ väg? Men det är den blå vi har åkt. 
Det blev blandat dels SS18 och betalfri fin motorväg innan vi vek av ner mot kusten till orten Palmi.
De gamla byarna högt upp
En hög bro på pelare med en fantastisk utsikt
Vilka stränder det finns här i Italien.
Vi hade i tankarna att åka kustvägen ut till Tropea. Men vädret är inte såå inbjudande med störtregn emellan åt och den relativt kraftiga vinden.
Därför fortsatte vi vidare på den betalfria fina motorvägen bort till Gioia Tauro och tog av på mindre breda vägar till Palmi.
Olivskörden är i full gång. Metervis eller kanske snarare kilometervis med nät som läggs ut under träden. 
 Dessutom måste det  ses till att det är tätt runt stammarna så oliverna inte smiter ut.
 Nätet, mitt nät alltså internät, vill inte riktigt i kväll.
Fortsättning följer senare.

Här har vi övernattat en liten ställplats nere vid havet som heter Prajola
 enklare än enklast och med ström.
Öppet året runt
N38 23 34 E15 51 45

Dom här killarna hade jätteroligt när vågorna kom och slog in över dom 
hahahaha

 Idag måndag är det återigen +23grader på morgonen och sol med moln en bit bort.
Vågorna har lugnat ner sig och fiskegubbarna har gett sig ut i sina små åtar.
 Tänk att dom står upp i båtarna och inga flytvästar ser dom ut att ha på sig. Där ute är det fortfarande stora vågor, för båtarna försvinner ner så det ser ut som om dom står i vattnet.
Absolut inget för mig att vara med där ute!

Våran plan för idag är att komma över med färjan till Sicilien.

Kram
JoY

4 kommentarer:

  1. Huh, vilka vågor! Synd att ni missade Tropea som är så fint, men jag förstår hur ni resonerar i det där vädret! Hälsningar från Kroatien!

    SvaraRadera
  2. Vilka häftiga strandbilder. Kram & Må gott

    SvaraRadera
  3. Häftiga bilder, men jag håller med dig, jag är inte förtjust att vara på vattnet när det går vågor!

    SvaraRadera
  4. Jag skulle inte vågat vara där...inte nå länge i alla fall:) Är lite rädd när vågorna slår så högt efter all tragik som varit med vågor. Tur att ni åker vidare. Men häftig kraft i dom där vågorna ska jag säga. Ha det fortsatt fint. Kramiz

    SvaraRadera