måndag 5 oktober 2015

Deiva Marina......

Kul med uppmärksamma läsare, fast det är kanske inte såå svårt att se alla våra kläder vi har på oss hahaha Dom som känner mig vet dessutom att jag hellre klär på mig för mycket än att jag går och fryser. Temperaturerna hittills har varit mellan +9 till +17 grader. Rätt som det är kommer det vind och då åkte halsduk och vantar på hahaha
När bilderna kommer då jag har mindre kläder på mig, då har vi också kommit till värmen hihihi

Nu har vi kommit ner till
Medelhavet
en ort som heter Deiva Marina 
Tidsangivelsen som kommer in i bilden är inget som stämmer på våran körning och inte vet jag hur man får bort den!
Från Milano via Vingården och över några pass till havet.
Jakob har en förkärlek till passvägar och det innebär ganska smala, bilar under 8 meter stod det på skylten. Mindre breda säger Jakob haha


Så kom vi fram till Devia Marina
Här har vi varit 2011 då vi vandrade mellan de fem byarna
Cinque Terre
Det gör vi inte den här gången.
Då var det strålande solsken och vi badade här, vilket vi inte gör den här gången.
Långt långt bort i diset är troligtvis Cinque Terra området.
Fyllde på med lite godis innan vi trampade upp till campingen.
I morse var det frukost ute +20 grader härligt.
Tvättmaskinen är laddad och vi rullar vidare i Italien.

Kram
JoY


7 kommentarer:

  1. Härligt för er att vara ute på en fin resa efter alla tråkigheter!
    Bara att ladda batterierna och komma igen!

    Ha det gott o njut...Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för info om temperaturer! Skönt att ni har lite varmare nu! Här har det regnat hela dagen...

    SvaraRadera
  3. Härligt att komma in och läsa hur ni har det! Blir lite ressugen, men det får bero ett tag. Ha dé! Elisabeth

    SvaraRadera
  4. Kul se kartan hur ni kört. Det blir bara bättre och bättre:) Ha en fin fortsatt resa...Kramiz

    SvaraRadera
  5. Det är en fin kuststräcka i Ligurien
    Ha det fortsatt härligt
    Kram

    SvaraRadera
  6. Inte alls avis...Så härligt ni har det.Kram

    SvaraRadera