måndag 16 juli 2018

Vilken Fantastisk Sommar ...

Tänker absolut inte gnälla på den här fantastiska sommarvärmen vi har och har haft sedan ... Hmmmm? Minns inte riktigt men tror att det kan vara runt början på Maj månad. Har för mig att vi hade sol och varmt när vi var på väg hemåt från Schweiz i april/maj och att den värmen följde med oss hem. Däremot vet jag att det kom en kort regnskur på Midsommarafton. Blåst har det gjort mycket men på senare tid med varma vindar, vilket bara är skönt.
Gräset går i brunskala och det enda vi ger vatten är till våra få squash och pumpa plantor som kämpar tappert i värmen. Blommorna, som är väldigt få,  får också en skvätt. Tur att man inte har stora drivhus att vattna när det är så ont om den varan.

Bloggen ligger fortfarande lite i vila känns det som och mitt engagemang att läsa och kommentera mina vänners bloggar lika så. Ursäkta mig allihopa men jag kommer tillbaka när vädret blir sämre, vilket jag naturligtvis inte hoppas på just nu.

Vi har haft full fart med våra Schweizer vänner som har varit här på besök. 
 Det har varit Fotbolls VM med bägge flaggorna hissade hihihi
 Utflykter har gjort tillsammans
 Besökt våra husbilsvänner i Nora där det var Noradagarna med ett MiniThriatlon.

 där vi intog lite kall dryck i skuggan innan vi gick hemåt för en fortsatt trevlig kväll med grillning.
Hade bakat en Chokladcheescake och tagit med. Det var en hel del gottisar på den.
Det var trevliga dagar i Nora och vi tackar våra vänner för det.

Hemmavid är det körsbärsplockning, det är mycket bär i år.
Jakob gjorde en supergod Körsbärspaj, som jag fick när jag kom hem från jobbet igår kväll
 vid 22-tiden.
 I morse blev det så klart frukost ute i skuggan, med nylagad Körsbärssylt i yogurten.
Snart har vi semester och fortfarande har vi inte bestämt vart vi ska resa. Blir det norr över eller drar vi ner till sol och bad och bergen i Europa?
Vi är ju flyttbara med vårat Annex så det går absolut ingen nöd på oss och flexibla är vi båda två och behöver inte ha några långa planeringar. 
Ja det blir spännande hahaha

 Kom ihåg att dricka mycket vatten så kroppen inte börjar koka och ni får proppar!

Hoppsan, nu gick ett råddjur förbi mig på ett avstånd av 3 meter! Sitter ute i skuggan och skriver.

KramKram
Yvonné

12 kommentarer:

  1. Svar
    1. Nej den är inte det, härligt.
      Kram

      Radera
  2. Sommaren är helt makalös. Fast själv skulle jag nog önska, att det faller ett stilla regn under fjorton nätter i rad.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med att regnet kan få komma under nätterna men inte ens då kommer det något.
      Kram

      Radera
  3. Visst är det härligt att det är varmt o härligt😄Men lite farligt också i skog o mark m bränder pga värmen o torkan. Jag sitter just nu på balkongen i hettande sol vännen, bra för kroppen😘☺️Kramizar till er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ute i solen går det inte att vara men i skuggan är det härligt,
      Kramizar

      Radera
  4. Vädret i Sverige är ju helt osannolikt i år! Fantastiskt, men också lite otäckt med alla skogsbränder. Vi har svalare i Österrike ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är otäckt med bränderna som är just nu i landet på olika platser. Gräset knastrar när man går, att gå barfota är inget vidare, stickor och strån och det dammar.
      Kram

      Radera
  5. Ja vilken otrolig sommar som bara fortsätter med mycket sköna bad!
    Synd om våra bönder och djur bara,Usch!

    SommarKram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är många som lider på ett eller annat sätt av denna värme.
      Snart ska nog vi också ta och doppa oss
      Kram

      Radera
  6. Tack jag tar körsbärspajen med mycket grädde till.
    Kram

    SvaraRadera