torsdag 20 juli 2017

Sommar Med Nya Klänningar ...

Äntligen har SOMMAREN kommit. Temperaturen är runt +20 grader när vi vaknar på morgonen och blå himmel, nästan hela dagarna.
Jag har hittat min favoritplats, gissa om ni kan? 
Träsoffan.
Den gamla, ny för oss, träsoffan, som jag målade turkos och som bara är såå skön att ligga på. Den står ute i "kuvösen" och med dörrarna öppna på alla sidorna, är det riktigt härligt att ligga där på sofflocket. Dammen med det porlande vattnet och doften från den stora jasminbusken.
Sommar och lugnt.

***
Självklart har jag inte legat på sofflocket så långa stunder, utan har både jobbat och sytt lite emellanåt.
Det har blivit en gammelrosa klänning i bomullsjersey i en modell som heter
Every Day Dress, utan fickor och är något längre baktill.
 Likadan modell fast den här gjordes med fickor.
Bägge dom klänningarna trivs jag väldigt bra med. 
Hittade en helt annan modell, en Snurrklänning,som jag ville pröva att sy. Tänk så smidigt det är med att skicka efter mönster via internet. En PDF-fil och sedan bara trycka ut och lägga pussel för att sedan rita av.
Ännu ett enkelt mönster att sy efter.
"Snurra min jord
låt mig följa med dig"

***
När jag håller på att sy och ser vilken oreda det blivit med underspolarna, trådarna snor in sig i varandra.
 Jag bad Jakob att göra en hållare.
Snabbt fixade han till denna. Nu är det ordning och jag ser färgerna bättre.

Nu har jag legat på sofflocket och gjort detta inlägg medans jag lyssnat på ett avsnitt av Sommarvärdarna.

Kram
Yvonné


7 kommentarer:

  1. Så kul att du trivs med mönstret Every day dress. Det gör jag också, sen går den så fort att sy :) Fina blåsor :)) Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Enkelt lätt och snabbt ska det gå🤣🤣🤣
      Kramizar

      Radera
  2. Vilka fina klänningar du skapat. Inte visste jag att man kunde hämta mönster på internet. Nu får ju även jag lust att sy. Har några saker som ligger färdigklippta kanske dags att ta tag i em, när vädret blir sämre....förstås. Nu har vi njutit av värmen och badat. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns mycket gratismönster att hitta där, fast det tar lite tid att leta. Det får du göra när det dåliga vädret kommer OM det kommer😃😃
      Kram

      Radera
  3. Fiffig undertrådshållare! Fina klänningar och vacker danstjej!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack "Ellen" Ja visst är det en fiffig hållare och mycket lätt att se vad jag har för färger.
      Kram

      Radera