lördag 16 juni 2018

Latmasken Skansen och Grönan ...

Latmasken har smugit sig in över mig eller så är det sommarvärmen, som gör mig ointresserad av bloggen.
Hade ett par dagar med kraftig huvudvärk och ont i kroppen, som tack och lov gav med sig snabbt. Har varit till både Optiker och läkare för att ena ögat värker, känns som en ögonfrans skulle skava under ögonlocket, vilket det inte gör. Nu har jag fått ögonsalva mot torrt öga, hoppas det hjälper. 
Jakob som aldrig är sjuk, gjorde också ett besök hos Optikern efter att han upptäckt att det blivit svårt att se golfbollarna! Han däremot hade för högt tryck i ögat och fick gå direkt till ögonakuten. Fick droppar och ska på återbesök efter 14 dagar. Hoppas hoppas verkligen att trycket går ner nu och nerven inte blivit alltför skadad.
 Vill inte riktigt tänka på vad det annars kan leda till, blindhet.
Därav blogg stiltje.

***

Vi hade barnbarnen ett par dagar. Förr om åren har vi varit iväg med husbilen men så blev det inte i nu pga läkarbesök osv.
Skansen och Grönan stod på dagordningen. 
Vi började med en liten picknick på gräset vid Djurgårdsbron.
Bästa skärpan blev på gräset, så blir det när stativet glömdes hemma hahaha
Jättebra att kunna dela på sig när den ena älskar att åka karusell och den andra avskyr det.
 Jag och F tog bergbanan upp till Skansen medans Jakob tillsammans med A gick på Grönan. Från Grönan blev det dåligt med bilder.







F har stenkoll på kartan


Det blev en sväng in på Akvariet också

 Nyfikna Lemurer

 Många giftiga ormar fanns det




 En liten Tarzan



En apa med sin lilla vita unge
 Från kanonen uppe på Solliden, var det bra utsikt bort till Grönan

 Somliga somnade direkt medans andra tog ett parti med Tändsticks spelet
Vi har gjort Bi-hotell genom att knyta ihop olika storlekar på bambupinnar. 
Sedan får man se till att hitta ett bra ställe att hänga upp dem på. 
Jag har lärt mig av A, hur man gör Slime av: ansiktsmask, linsvätska och raklödder. Vet redan att jag förmodligen aldrig kommer att göra Slime, ändå kul att vet hur man gör. Det är väldigt populärt att göra bland barnen, Inte för att jag begriper mig på det men men.
Mysiga dagar har vi haft tillsammans alla fyra.

Kram
Yvonné



10 kommentarer:

  1. Skansen är alltid trevligt oavsett väder och vem har tid att ta kort när man är på Grönan?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att fota någon som åker runt i Grönans karuseller är inte det lättaste, därav uteblivna bilder hahaha

      Radera
  2. Trots Skansen, Latmasken såg jag inte till...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig dag ni haft! Lite bloggtorka är OK bara du inte försvinner helt!! Det är ju så att det går lite i perioder, så känner jag med ;)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ögonproblem är inte kul. Har haft mina ögonbekymmer i 38 år, mellan hopp o förtvivlan....oj vad gammal jag blev just nu😂Hoppas det ger med sig för er. Kul dag m barnbarnen för er☺️. Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ögat blir så trött och då försvinner lusten också. Ja du vet ju hur det är. Annars är det bra😀
      Kramizar

      Radera
  5. Nej inte polkagrisar utan en geggamoja som heter Slime

    SvaraRadera