torsdag 22 februari 2018

Virus Och Nysytt ...

Dagarna kommer och går, det har kommit lite lite snö, nätterna är "kalla", omkring -8grader. 
Kinderna får riktigt röda rosor när jag går de 4 km till/från jobbet. 
Jakob har fått en släng av influensa med allt vad det innebär och varit totalt däckad i tre dygn, sovit dygnet om.
Ingefärs dricka med chili citron honung har jag gjort som vi dricker morgon och kväll.

 Lite nysytt har det blivit den sista tiden.
Min mor fick tyg av mig i julklapp och nu har hon fått tröjan som jag sydde till henne.
En APS-tröja till mig med en kjol. I stället för att sy fast kjolen i tröjan, blev det en kjol med mudd-linning,. Tycker det blir mer användbart så här. 
Passar bra att ha till byxor också.
En blommig tröja med 3/4 ärm och dubbelkantad halsringning.

Det var allt för idag.
Kram
Yvonné





9 kommentarer:

  1. Sååååå.... fin tröja till din mor och så fina kläder till dig. Vad gör du med dina gamla kläder, de hinner inte bli så gamla....eller.....Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ulla. Ibland syr jag om de gamla till något nytt, annars skänker vi kläderna till hemlösa i Stockholm.
      Kram

      Radera
  2. Bottenrekordet här nere ärr plus 8 på morgonen!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkar lite kyligt för deras hus, bra att ni har det varmt och skönt i bilen.
      Kram

      Radera
  3. Detta receptet är riktigt bra. Vi har testa flera men detta var bäst.
    Kram & Krya på er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varje morgon pressar vi apelsin äpple citron och ingefära men nu blir det extra med just denna shot. Jakob är ff dålig och orkar ingenting mer än att sova!
      Kram

      Radera
  4. Oj vad mycket läckert du sytt. Tröjan till din mamma var suverän !! Det andra också! Kramar

    SvaraRadera
  5. Hoppas ni mår bättre båda 2. Få se om vi klarar oss som har sjuklingar nära o som jag inte vill smitta. Kramizar

    SvaraRadera
  6. Även här dricka det ingfärsdricka, en hutt varje dag. Hoppas Jakob mår bättre och att du har klarat dej. Och så mycket fint du gjort nu igen :D
    Kram

    SvaraRadera