lördag 20 juni 2026

Midsommar På Solsäter ...

Midsommarhelgen har verkligen gått fort.

Det var lite mulet men varmt när Kjell o Dessan kom och Midsommarafton har varit riktigt varm och solig, till och med att vi sökte oss till skuggan. 


Efter sillalunchen tog vi cyklarna till ett Midsommarfirande som heter Solsäter. Där är det folkdansgillet som arrangerar ett fint firande.










Vi har grillat, ätit gott, fuldansat, skrattat så tårarna rann, härligt att haft goa vännerna här. I morse fortsatte dom sin resa hem till Umeå. 




Kram Yvonné



11 kommentarer:

  1. Så mysigt med ett ”riktigt” midsommarfirande med folkdräkter mm. Vi brukar gå upp med kaffekopp till familjefirandet i Blomberg när vi firar hos våra vänner men i år blev det inga grodor, varken små eller stora.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är fint med folkdräkt men det var säkert väldigt varmt med dessa kläder.

      Radera
  2. Folkdräkter ett trevligt inslag i Midsommar firandet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns lite extra svensk när de har folkdräkterna på sig vilket är fint.

      Radera
  3. Jag gläds verkligen åt alla dessa arrangörer som donar och ordnar det trevligt för allmänheten, vare sig det är midsommar, nationaldag eller julmarknad. I år tror jag att nästan hela landet kunde njuta av fint väder på midsommarafton.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ligger mycket arbete bakom sådana här tillställningar. Det mesta av fikat såg ut att vara hembakat och det gick åt mycket fikabröd.

      Radera
  4. Tack för trevliga dagar och mycket skratt ;-) Sen att vi kunde cykla och fira lite midsommar med avslutning med folkdräker kändes superfint att få vara med om för oss, sen att få cykla förbi hos er son med familj var supertrevligt. Vi ses snart igen och då blir det mera skratt fina ni. Kramiz till er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själva och visst hade vi det mysigt med allt som vi hann med. Ja nu har vi det att se fram emot, alltid roligt att komma upp till er i norr. Och denna gång blir det lite extra hihihi Kramizar

      Radera
    2. Jo denna gången blir det nåt alldeles extra och fint :-) Kramiz

      Radera
  5. Matts Torebring22 juni 2026 kl. 13:30

    Vad festligt och trevligt ni har haft det ....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Midsommarhelgen är en fin tid och roligt att få fira tillsammans med vänner.

      Radera