Midsommarhelgen har verkligen gått fort.
Det var lite mulet men varmt när Kjell o Dessan kom och Midsommarafton har varit riktigt varm och solig, till och med att vi sökte oss till skuggan.
Efter sillalunchen tog vi cyklarna till ett Midsommarfirande som heter Solsäter. Där är det folkdansgillet som arrangerar ett fint firande.
Vi har grillat, ätit gott, fuldansat, skrattat så tårarna rann, härligt att haft goa vännerna här. I morse fortsatte dom sin resa hem till Umeå.
Kram Yvonné














Så mysigt med ett ”riktigt” midsommarfirande med folkdräkter mm. Vi brukar gå upp med kaffekopp till familjefirandet i Blomberg när vi firar hos våra vänner men i år blev det inga grodor, varken små eller stora.
SvaraRaderaDet är fint med folkdräkt men det var säkert väldigt varmt med dessa kläder.
RaderaFolkdräkter ett trevligt inslag i Midsommar firandet.
SvaraRaderaDet känns lite extra svensk när de har folkdräkterna på sig vilket är fint.
RaderaJag gläds verkligen åt alla dessa arrangörer som donar och ordnar det trevligt för allmänheten, vare sig det är midsommar, nationaldag eller julmarknad. I år tror jag att nästan hela landet kunde njuta av fint väder på midsommarafton.
SvaraRaderaDet ligger mycket arbete bakom sådana här tillställningar. Det mesta av fikat såg ut att vara hembakat och det gick åt mycket fikabröd.
RaderaTack för trevliga dagar och mycket skratt ;-) Sen att vi kunde cykla och fira lite midsommar med avslutning med folkdräker kändes superfint att få vara med om för oss, sen att få cykla förbi hos er son med familj var supertrevligt. Vi ses snart igen och då blir det mera skratt fina ni. Kramiz till er
SvaraRaderaTack själva och visst hade vi det mysigt med allt som vi hann med. Ja nu har vi det att se fram emot, alltid roligt att komma upp till er i norr. Och denna gång blir det lite extra hihihi Kramizar
RaderaJo denna gången blir det nåt alldeles extra och fint :-) Kramiz
RaderaVad festligt och trevligt ni har haft det ....
SvaraRaderaMidsommarhelgen är en fin tid och roligt att få fira tillsammans med vänner.
Radera