tisdag 4 december 2018

Kläder På Metervara Och Lite AjajajKrämpor...

Har sytt lite nytt. 
Jakob beställde en vindjacka för att ha på golfen, självklart annars också men det var just till golfen han önskade sig en. Det skulle vara med mudd nertill i ärmarna, fickor och tvåvägs-blixtlås. Det fick bli i magic softshell tyg, som står emot lite vind och väta. Jackan blev klar i augusti,så han har haft den mycket på golfen. När det regnar kommer det fram ett mönster med fåglar, magic, hihihi.
En kappa till mig, även den i magic softshell tyg och med foder i huvan så sömmen inte syns. Även den fick ett tvåvägs-blixtlås eftersom jag vill kunna öppna kappan nerifrån när jag går och ändå ha den stängd. Fickor med orange blixtlås blev det i sömmarna. Om det blir en till, ska jag göra fickorna större, nu har jag trixat och gjort dom större, vill få ner mobilen ordentligt.
Grodan Kermit hahahaha
Dessan, som har sytt i softshell, tipsade mig att det materialet andas inte. Då gjorde jag så kallade lufthål under ärmhålet. Reflex är viktigt tycker jag men kom på det för sent för att pressa det direkt på kappan. Därför blev det till att pressa fast reflex på lös bit och sy fast. Inte så snyggt men det fyller sin funktion.
Jakob fick en polotröjamed trikå från Elvelyckan, deras trikå är av bra mjuk kvalite.
Det blev lite tyg kvar som räckte till en t-shirt. Den ville han skulle kantas med orange runt halsen.
Till mig själv har det blivit några fler plagg.
En långärmad t-shirt och kjol med fickor i lite roligt "sytokigt" tyg hihihi
En likadan långärmad fast med dubbelkant i halsen.
Ett par leggings blev sydda, trikå från Ohlsons och är riktigt nöjd med mönsterpassningen. Det är något som jag retar mig på ute i butikernas kläder, snett och vint med mönster, rutor och ränder. Skulle inte vara nöjd med mig själv om jag sydde allt för dålig mönsterpassning.
Oj bilden blev lite suddig,
 Det har blivit en svart Basic Cardigan i kokt ull från Ohlsons tyger.
Det är svårt att se när det är svart men det är en huva och shalkrage. Jag brukar använda en stor säkerhetsnål för att hålla ihop den. Dessutom passar den bra att ha under "Kermit kappan" .

 En klänning från APS mönstret, sydd i trikå grönt och kornblått .
Byxkjol i ett mjukt veloure/sammets liknande tyg från Ohlsons. Mycket Ohlsons blir det hahaha

Fler projekt är på G men får vänta ett tag.
Har problem med min högra tumme och just nu är det extra problematiskt då jag har fått en cortisonspruta, aj aj aj så ont det är just nu.
Inte nog med tummen, ena ögat värker och vid användande av mobil/dator. ajajaj.
Det blev ett besök till CityAkuten här om morgonen. Det var mörkt och duggregn när jag passerade Hötorget. Ville vara först till drop-in tiderna och väntan blev runt 1 timme utanför. Vilken tur att man har en glad morgonpigg väninna som gärna ville prata med mig, Tack Dessan att du "höll mig sällskap" hihihi
Nu hoppas jag att ögat ska bli bra, likaså tummen.

Det är dåligt med mina inlägg och kommentarer från mig i alla mina bloggvänners kommentarsfält, just på grund av att det sticker i ögat när jag sitter vid datorn. Försöker hålla mig från det starka ljuset.

Kram
Yvonné


11 kommentarer:

  1. Oj oj !! vad du sytt många plagg som jag inte sett😄 Du har jobbat på bra men du måste nog vila tummen nu. Alltid jättetrevligt att prata med dej oavsett tid på dygnet...och visst är jag morgonpigg😂Var uppe kl 05.00 i morse😆Datorljuset är inget vidare för ögat när man är irriterad i ögonen. Kramizar💕

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har jag glömt att visa dig, tur att vi har bloggen då hahaha Jodå saxen får vänta lite till.
      Kramizar

      Radera
  2. Wow vad du producerar! Imponerande
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh vad du är duktig så mycket fina kläder. Tur han har Jacob, som har dig som fixar så fina kläder. Men du får se upp med din tumme och ögat, de behöver kanske vila ett tag. Kramar till er båda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Maggan, mycket kan han men att sy kläder har han inte gett sig på, än hahaha
      Kram

      Radera
  4. Du är så duktig med symaskinen som inte en annan är!
    Hoppas du kryar på dig med problemen!

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, jag är lite bättre men inte helt ok. Kram

      Radera
  5. Vilken fin garderob du har fixat, imponerande......men nu måste du låta ögon och händer vila!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jag har inte varit så aktiv varken med sax eller datorn under veckan som gått, bara bakat lite hihihi

      Radera