onsdag 21 november 2018

November Månad ...

November månad, har hittintills bara gått i GRÅSKALA förutom en eller max två dagar med lite sol. 
De dagarna har jag jobbat och knappt märkt att det varit sol. Snart kommer den första frostnatten och det blir dags att skrapa bilens rutor. För två år sedan, 2016, var det hela 43 cm snö när jag fyllde år d 12 nov!
  I år är det fortfarande barmark, vilket gör att allt är sååå jekla mörkt och svart både på morgonen och redan tidigt på eftermiddagen Tror nästan att jag föredrar lite snö på marken för att få ljuset.
Idag ser det ut så här i trädgården.



Vi har haft en November månad med många olika födelsedagskalas och Jakob har haft sin golfkompisar hemma på grillning.
 Morotstårta, som han har färgat och dekorerat som en Green med flagga hahaha

Ännu en mulet jättetrist dag, blev det ett besök på nyöppnade Nationalmuseum, som ligger mitt emot Slottet på vägen till Skeppsholmen.





Mitt i alla dessa mörka Novemberdagar är det helt underbart roligt när ett födelsedagspaket från norr dimper ned. En bit tyg från våra vänner (bloggerska) Dessan och Kjell med detta härliga trikåmönster. Nu ska jag fundera på vad det ska bli för något sytt hmmm
JätteTack för detta fina tyg.

Gråskaleväder med 3,8 grader ute och jag ska snart gå till jobbet. Jippiii nej inte direkt men ändå glad att ha ett arbete, det finns dom som inget har av olika anledningar. 

Kram
Yvonné

13 kommentarer:

  1. Föredrar nog snöfritt så jag kan träna på skogsstigarna!

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är allt lättare när det är snöfritt men det är såå himmla kolsvart.
      Kram

      Radera
  2. När jag läser om hela gråskalan hemma är jag så nöjd att vi hade möjligheten att rymma från det grå ett par veckor till det otroligt färgglada Mexico.
    Vilket härligt tyg du fick! Man blir ju glad bara att titta på det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni får se många vackra färger på eran spännande resa. Visst blir man glad av tyget, vilket behövs i detta mörker.
      Kram

      Radera
    2. Lars har tingat en tårta med golfgreen när våra kompisar kommer!

      Radera
  3. November är trist.
    Längtar till ljuset.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig att vi längtar efter ljuset.
      Kram

      Radera
  4. Känns som November har gått rätt fort ändå trots mörkret som är nu, men i December vänder det :) Kul att ni kunde åka på utflykt ni som har så nära till allt :) Så roligt att du blev nöjd över 1 meter tyg:-) hoppas du hittar på nåt fint att sy av det. Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. November går fort med tanke på att vi alltid har lite kalasande den månaden, men mörkret i år är sååå trist.
      Är och klappar och vänder på tyget lite då och då hihihi
      Kramizar

      Radera
  5. Gråskalan är lite jobbig tycker jag. Det lyser upp när det blir snö, så det ser jag fram emot! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det trist, hoppas på ett tunt snölager snart.
      Kram

      Radera
  6. Grattis i efterskott! Gäller hitta på olika saker för att bryta det grå. Kul golftårta! Ha dé riktigt bra!!

    SvaraRadera