lördag 2 juni 2018

Väddö GK Och Grisslehamn ...

På Väddö Golfklubb fick vi direkt information om att banan inte var i toppskick med tanke på den hårda vintern som förstört gräset. Därför var det reducerad greenfee för oss.
Lika varmt som dagarna innan och vi slog ut tidigt på morgonen. Första boll som kallas "daggboll" var vi inte men snudd på.

Ibland är det "spel på hög nivå" hahaha
Det ser ut att bli mycket kottar i granarna.

Ja nog fick Jakob revansch alltid, han vann överlägset över mig. Kan inte minnas när jag har spelat såå dåligt som jag gjorde, bollarna gick mestadels ut till höger och försvann. Vilket gjorde att mitt bollförråd minskade snabbt. Jag som annars kan spela flera rundor med en och samma boll, nu blir det fart på bollindustin hihihi
Bjuder på denna korta sekvens när jag slår ut och grimaser som avslut hahahaha
När den dagens spel var över, var vi hungriga och rullade iväg till Grisslehamn. Tänkte oss en mat-resa över med EckeröLinjen.
I hamnen är det plats för 6 stycken husbilar och det kostar 170:- och 200:- med ström. Behövde man dusch kostade det extra, om jag minns rätt.
Där var det fullt. Det finns en camping en bit bort, som vi tänkte åka till men då kom en person från en av husbilarna och sa att det fanns en stor parkering bara 100m därifrån. Där hade det tydligen varit 40 bilar förra veckan. Vi rullade dit.
Det är en vanlig parkering, finns skyltar "ej camping", som är för Eckerö Linjens resenärer, vilket passade oss bra när vi skulle åka med båten.
Där kostade det 20:- för12 timmar och 30:-/dygn.
Vi åkte över med 15-båten och räknade ihop golfresultatet, som var rena katasrofen för min del. Nu stod det lika mellan Sverige-Schweiz. Det går ju inte, vi bestämde att spela en tredje omgång, dagen efter.
Hungriga som vi var blev det a-la-cart matsalen direkt. Det finns buffe matsal och en stor cafeteria som också serverade mat.
Vi åt till förrätt sparrissallad med lax. Varmrätt blev lammytterfile med supergod sås och potatiskaka. Jakob valde oxfile med potatisgratäng och rödvinssås.
Dessert: en rabarberbryle och en vaniljglass med karameliserade popcorn och saltkolasås, mums.
Det var lite blåsigt att sitta ute på däck trots det vackra vädret.
Albert Engströms skrivarstuga ser man från båten vid hamninloppet i Grisslehamn.
19,30 var vi tillbaka i Grisslehamn mycket mätta och belåtna.
Den vita byggnaden, är Hotell Havsbaden, ligger högt med en fin utsikt. Där pågår fortfarande en ombyggnad/tillbyggnad, invigningen har flyttats fram ett par gånger enl ortens befolkning.
Vi gick en kvällspromenad och kunde konstatera att bageriet hade stängt och där skulle ett cafe öppna om några veckor. Även här doftade det av syrener.
Gick en sväng ner till havet som låg så gott som spegelblankt.