onsdag 17 januari 2018

Snabba Väderomslag ...

Vädret slår om snabbt. 
I måndags när jag gick till jobbet blåste det mycket och sanden yrde så det knastrade i munnen, om man inte höll den stängd.
I tisdags strax innan jag skulle ge mig iväg, började det snö. Med en vind, som kom upp till 25sekmeter i vindbyarna, sa dom på radion.
Var ganska snöig med immiga glasögon och droppande näsa när jag var framme på jobbet.Ttrots det var det skönt att gå.
 Idag på förmiddagen blev det en snabbvända in till stora staden. På Hötorget var det inte mycket till torghandel, endast ett fåtal blomsterstånd som trotsade blåst och snö.

 Jag gillar inte att gå i stan när det är snö. Dels blir det mycket vatten vid övergångsställena och sedan måste man titta uppåt. På flera platser var dom redan i gång med att skotta ner snön från husens tak.
Nu ska ge mig iväg på dagens promenad till jobbet. Det har kommit cirka 10 cm snö sedan igår.

Kram
Yvonné

11 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder av snön! Jag har nog aldrig sett Hötorget så tomt på stånd. Brukar vara full fart där året runt.
    Vi har äntligen fått snö vi med, tycker det är så roligt för barnen på förskolan när det blir riktig vinter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var dåligt med handeln på torget, förstår att dom hellre tar ledigt och inväntar våren. Visst är det fint att snön har kommit, speciellt för barnen.
      Kram

      Radera
  2. Ni har lite snö där,här minst 40 cm nu!
    Nu räcker det för hela vintern :-)

    SnöKram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ni bor lite mer norr över än oss. Det räcker gott och väl för oss det som kom.
      Kram

      Radera
  3. Jag gillar snö, men den får gärna ligga still på marken ;) Jag är i alla fall glad att det slutade blåsa nu. Båten har gungat en hel del ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan jag tänka mig att ni har gungat ordentligt, skönt att det har slutat blåsa.
      Kram

      Radera
  4. Den hårda vinden, minusgrader och snöstorm samtidigt, bidrog inte till en skön promenad till jobbet för mig heller.
    Kram snö

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är det skönt att vädret har lugnat sig, tack och lov, inte roligt med blåsten.
      Kram

      Radera
  5. Ja fy vilken vinter vi har i år! Jag längtar som en tok efter sol och värme!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sol och värme är inte så tokigt hihihi Nu har vi haft ett par soliga dagar -10grader och snön gnistrar, vilket är vacker.
      Kram

      Radera
  6. Vitt och fint ena dagen och slask nästa. Det tycker jag är det trista med vintern och värst är när det fryser på och blir halt. Då är det skönt att kunna vara inne med symaskin eller vara söder över.

    SvaraRadera