torsdag 23 november 2017

Snö Regn Och Mössor ...

Titta det snöar, 
det kunde vi säga för ett par dagar sedan, tror det var i tisdags. Det blev genast ljusare, riktigt mysigt.
Men så började det regna och fortsatte regna, vilket resulterade i att idag, två dagar senare är gräsmattorna grönare än någonsin. Återigen är vi omslutna av mörkret och det regnar, fy fy fy sååå trist.
Vilken tur vi hade med vädret, när vi för ett par veckor sedan forslade hem ett bord på biltaket.
 Ett stort tungt bord, som vi inte orkade bära upp för trappan. Utan valde att köra bordet runt huset, på pirra för att få in det.
 Hipp Hurraaa min Födelsedagspresent var på plats
Ett höj-och-sänkbart skrivbord, som har blivit mitt nya sybord. 
Riktigt skönt att dels stå och sy, att ha ett bra bord för att klippa ut tyget på. 
Jakob har tagit ett galler och klippt av vissa "rutor" och böjt ut dom så det går att sätta upp de stora trådrullarna.
Jag är supernöjd.
Nu syr jag för fullt och beställningarna kommer in, från Jakob hahaha
Här har han fått en långärmad tröja och en stickad mössa, som han själv säger: med glitter. Med glitter menas: reflexgarn.
 Jakobs mössa har ingen tofs, om jag skulle satt dit en tofs, tänkte han inte använda den, vilket hade varit synd. 
 Den här mössa gjorde jag till min förra arbetskamrat, som blev så förtjust i min reflexmössa, som jag gjorde förra året.
För visst är det bra med reflexgarn?
Idag rullade våran husbil iväg till Caravan-Hallen för lite småfix, såsom ytterligare en solcell. 
Caravan-hallen är ju bäst, tycker förstås vi som köpt bilarna där och alltid har fått bra service. 
För snart 3 månader sedan fick verkstadsansvarige Robin, en liten pojke. Tog med en liten present, som jag sytt, 
  en mössa och en dregglis, som det kallas. 

***
Usch just nu smattrar regnet mot fönstret.

Kram
Yvonné

14 kommentarer:

  1. Svar
    1. I en annan del av Världen tralalalala
      Kram

      Radera
  2. Visst är det härligt att snön kommer ☺️Jag tycker det blir ljusare då o mycket trevligare ute, men vi har annan snö än er. Menar att det blir tyngre hos er. Va gullit att du gjort present till Robins lillkille👏🏻. Har förstått att du syr mer nu i ditt nya syrum😉. Jakob blev fin i hans nya tröja o mössa också😄. Kramiz💕

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller absolut med att det blir ljusare men tyvärr är det barmark nu. Jo Robin blev glad och symaskinen går för fullt hihihi
      Kramiz

      Radera
  3. Jag gillar snön och att skotta är inget problem snarare motion för mig. Visst är det bra med reflexgarn, jag har beställt så hoppas det kommer när vi kommer hem, hade ju tänkt fixa julklappar med det.:) Vilket bra arbetsbord du fått. Kanske ska be Ingemar att höja benen på mitt, får så ont i ryggen när jag ska klippa. Vad glad den nyblivna pappan måste ha blivit när du kommer med så fina presenter.:) Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag att Ingemar ska göra, finns sådana ben att montera. Kul att du också ska sticka i reflexgarn, spännande vad det kommer bli.
      Kram

      Radera
  4. Vilken tur att taket inte knäade ihop. Skrivborden är minsann inte lätta.

    SvaraRadera
  5. Härligt för dig med nytt bord,då går det lättare!
    Du är så händig med symaskinen!

    Trevlig helg/Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt bra är det att kunna höja och sänka till bra arbetshöjd med en knapptryckning.
      Kram

      Radera
  6. Vilken perfekt arbetsplats du fått! Jag förstår att du producerar på löpande band nu :D
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Superbra är såå glad hur rummet har blivit.
      Kram

      Radera
  7. Vilken fiffig lösning med trådrullarna. Bra med höj- och sänkbart bord och stor yta, anar att det underlättar när du ska klippa till tyger. Reflekterande material tycks komma fram alltmer, ser exempel då och då i olika sammanhang.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trådrullarna tar stor plats, vilket är bra nu när dm sitter på väggen. Visst är det bra när det kommer mer och mer reflexmaterial, att synas är viktigt.
      Kram

      Radera