torsdag 27 april 2017

Fortsättning Med Toyota ...

Blev inte helt nöjd med inställningarna jag hade gjort på Overlock maskinen. Lämnade in den till symaskinskillen och följande dag efter jobbet gick jag dit. Jag var där i 1,5 timme och han gick igenom alla inställningar med mig. Bra att få en riktig genomgång av maskinen efter så många år. Bättre sent än aldrig eller hur.
Nu är det bara att gasa på med maskinerna.
Idag blev byxorna klara med lite rysch och pysch. Sydde upp i grön lakansväv, bra att testa i sådant tyg. Modellen är med "Gällivarehäng" något som Jakob avskyr! Han har inte sett dom på ännu och han får nog vänta, tills de övriga delarna är klara som ska bäras tillsammans.
Nu är det kväll och på tv är det ishockey, slutspelet och det är inget som jag är så intresserad av. Sitter bredvid Jakob i soffan och tittar upp när det blir mål, ungefär så.
Jag kommer att ägna mig åt dessa två magasin som kom med posten idag.
Panduro katalogen, alltid roligt att titta i och sedan mönstertidningen Ottobre, med vår och sommar modeller, som jag skickade efter från Finland. I den finns massor med mönster att rita av och klippa ut, för att sedan kunna sy något till i sommar.
För visst ska det bli sommar men först ska det bli 
Vår
på riktigt.

Trevlig Helg med Valborgs eldar och körsång.

Kram
Yvonné

6 kommentarer:

  1. Känner igen tyget som killen testar maskinen med :) samma som mitt :) Jag som hade turen att haft en förhandstitt på byxorna tyckte dom blev jättefina. Jakob vänjer sig nog o tycker det blir snyggt. Spännande se resten av din sömnad. Kramiz

    SvaraRadera
  2. Önskar er en trevlig Valborgshelg!

    Kram

    SvaraRadera
  3. En trevlig valborg till er med!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Läckra byxor och så bra att du fick en instruktion - så svårt med de nya maskinerna, så många finesser man glömmer lätt.
    Jag satt också så, trots att jag är Gävlebo och borde hejat på Brynäs hela finalerna.

    SvaraRadera
  5. Spännande att se dem på dig!! Vacker färg på tyget.

    SvaraRadera