måndag 10 oktober 2016

Fransk Tillbakablick Del 2 ...

Fortsättning följer nu:
Efter att ha varit ute på stadens "gator och dansat" och ätit en god entrecote. Vaknade vi följande morgon till brödbilens tutande. Tänk vilken bra service det är med nybakat bröd levererat till bilen, undrar om det förekommer på svenska ställplatser.

Vi hade tänkt oss ut till Atlantkusten, orten Biarritz lockade. Hur det sedan blev att vi hamnade längre norr ut, i orten Biscarrosse Plage, vet man inte riktigt haha
Det här var en ful sak, som stod placerad i en rondell, undrar om dom försöker skrämma bort folk.
En stor ställplats inne bland de höga tallarna kom vi fram till.
 Bilarna parkeras utanför pålarna och sedan kunde man ställa ut stol och bord hur man ville innanför.

Här fanns även en familj som jag kanske inte hade velat ha där. Speciellt om man hade gått runt i mörkret, vilket vi inte gjorde.
Ungarna var så söta och honan skyddade dom ordentligt när en Golden Retriver gick till attack och skällde på dom. Jösses hon sprang mot hunden och hunden slet sig, vad som hände sedan såg vi inte.
Familjen Vildsvin gick omkring och flera av husbil/tält gästerna gav dom mat, så det är klart att dom hade det bra där.
Havet låg precis bakom sanddynan och vi gick ner för att titta.
 Vilken strand!

Så här badar Jakob hahaha
 Solen började sänka sig och spred en vackert ljus genom tallarna.

Gillar när man hör havet och hur ljudet bara blir starkare och starkare medans man går.

Följande dag cyklade vi in till lilla orten. Där var mest badshoppar och många fiskrestauranger.

Nere vid stranden skulle en surftävling starta.
Jakob mådde inte bra, så vi cyklade hem igen och han satt under markisen medans jag gick ett par timmar nere på stranden. Jag badade också, ett sådant där bad när man sitter i kanten och blir översköljd. Vågade inte gå ut i vågorna.
Vinden har gjort ett vackert mönster i sanden.
Hittade inte brödbutiken när vi cyklade tidigare på dagen. Det blev till att baka Naan bröd.
Superbra eftersom det är bara mjöl salt och vatten.

Stora fina kottar fanns överallt på marken.
Resans väg dit ser ut så här.