söndag 31 juli 2016

Inte Bara Nöjd ...

Igår var jag Nöjd
efter att ha kärnat ur alla körsbären och kokat sylt.
Jakob gjorde en Körsbärspaj.
 Sent igår kväll pustade vi ut med en räksmörgås och ett glas vitt vin. 
Vinet smaksatte vi med en tesked körsbärssaft hihi
 Regnet kom sent igår kväll, fast bara 4mm fick vi, skulle behövts mycket mer.
Idag skulle ha varit en lugn dag.
en då började jag titta i frysen och hittade en hel del bär från förra året som inte hade blivit omhändertagna. Vi hade ju en ganska jobbig sommar förra året med tre dödsfall.
Så idag tog jag itu med lite mer syltande
Bland annat blev det Jordgubbssylt.
 Jakobs mor tog alltid tillvara på skummet som blev på sylten. Vilket jag också gjorde nu. Det använder han i gröt fil även som pålägg. 
 Idag är jag
SuperNöjd med vad jag/vi har gjort
Nu har vi Björnbär Blåbär Körsbär Krusbär och Jordgubbs sylt
Jiippiiii
Detta ska nu bäras ner till de övriga burkarna som redan står i källaren.
Våra husbilsvänner har nu ringt och sagt att dom är på ingående och 
Ställplats skylten sattes ut.
Vilken tur att dom kommer, då finns en anledning till att sluta sylta hahaha

Kram
Yvonné

5 kommentarer:

  1. Oj vad du jobbar på :) Det är nog rätt fullt nu i kyl o frys hos er. Ni klarar er nog hela vintern. Ha så trevligt m vännerna. Kramiz

    SvaraRadera
  2. Ojojoj så mycket syltande och saftande! Trevligt att ha framöver :)

    SvaraRadera
  3. Och jag kan lova att Blåbärssylten blev jättegod. Tack snälla. Kram

    SvaraRadera
  4. Du har varit flitig! Så gott att ha när mörker och kyla kommer.

    SvaraRadera