torsdag 18 februari 2016

Mer Vinyl ...

I natt var det alldeles stört omöjligt att sova, bara snurrade runt runt i sängen. Huvudet kändes som det behövde en luftningskran för alla tankar att rinna ut. Vilket inte är såå enkelt få till.
Jag var uppe och tassade runt mitt i natten och tittade ut på rådjuren som passerade, ibland snöade det och ibland regnade det. Klockan masade sig fram och vid 6.30 somnade jag och vaknade vid 9-tiden.
 Efter ett pars timmars möte på jobbet, var jag hemma igen och satte igång med en ide som kommit upp under natten.
Barnbarnen har fått några kläder med vinyltryck.
Nu var det dax att göra något till mig själv.
Satt och pysslade lite, ändrade fram och tillbaka tills det blev så här.
En mössa med ett reflex tryck så man syns i mörkret och en tröja med likadant tryck i guldglitter.
Ser ni vad det föreställer?

I morgon är det
Mässdag.
Först blir det en tur till Kista där Caravan Stockholm har öppnat sina portar.
Ska bli roligt att titta runt en stund bland husbilarna.
Eftermiddagen kommer att spenderas på Älvsjömässan där Syfestivalen håller till.
Middag kommer att bli på restaurang i Stockholms City.
Vi har redan bokat in att träffa flera av våra husbilskompisar, på bägge mässorna och tillsammans på middagen.
Ser fram emot i morgon.
Dax att hoppa i säng, jag har lite att "sova igen" om man så säger hihi

Kram
Yvonné





1 kommentar: