torsdag 17 september 2015

Höstens Europa Resa......

Så blev den äntligen av, våran efterlängtade semesterresa.
När det var som mest jobbigt fanns inte planeringen för en semester. Trots att vi verkligen hade sett fram emot just den här höstens resa. Men som sagt man kan inte bestämma när saker och ting kommer att hända och tur är ju det.
Vill Tacka Alla
som har skrivit här på bloggen och hört av sig med blommor kort och telefonsamtal.
Det är Guld värt att ni finns och inte har dragit er undan utan har hört av er. För när det var så jobbigt fanns inte förmågan att själv höra av sig.
Sorgen och saknaden finns självklart kvar och gör sig påmind med jämna mellanrum. Och utan förvarning kommer tårarna.

Som sagt vi är påväg ut i Europa.
Vi mår bra, så bra man kan må under omständigheterna.
Vi njuter av dagarna och stressar inte.
Förvisso finns det dagar när vi har något som ska göras, då är det klockan som ringer och uppstignig sker hihihi.

Vi tog färjan från Göteborg över till Danmark närmare bestämt till Fredrikshamn.
Körde utmed Jyllands västkust med de enorma sandstränderna.
Undrar hur det ser ut där en solig varm sommardag? Är det mycket folk som badar mån tro? Vi tyckte det var svårt att hitta en plats att parkera på så vi kunde gå upp över sanddynan och se havet.
Kanske att vi har missat några parkeringar.
Vi fortsatte ner till Römö, där finns den enormt stora sandstranden. Där stod bilarna lite överallt och hipp som happ. Vi körde också ut och ställde oss för att njuta en stund. Man får inte övernatta på stranden och det skulle jag nog inte vilja göra heller. Tänk vad som händer när vattnet stiger och kommer upp på stranden hua hua.
Lämnade Danmark och in i Tyskland, körde över Elbe med färjan och vidare in i Holland en sväng. Därefter Belgien.
Utanför Liege mötte vi vänner från Värmland och vi hade sällskap till Frankrike.
Vi hade sikte på Paris.
Jakob och jag har varit där flertalet gånger medans kompisarna inte hade varit.
Vi tycker om den staden. Nu kan man flanera runt och njuta på ett annat sätt när "alla måste platser" är gjorda.
Den här gången åkte vi upp i Montparnasse 208 m. Där finns en stor takterass med en härlig utsikt.
Sacre Coure är ju ett måste och Målarnas torg. Och några andra platser visade vi dom runt på.
Ytterligare en kakburk handlade jag, nu blir det fyra stycken som får pryda hyllan hemma hihihi.
Äntligen kom vi så till
Disneyland
hahaha
Det var verkligen roligt.
Vi gick "bara" i en av de två parkerna.
Åkte de olika bergodalbanorna och skrek så jag fick kramp i magen.
Den värsta var Mission 2!
Vilken hemsk läskig rolig rysare som gick i mörker hela tiden.
Det var flera looper och man svängde tydligen fram och tillbaka. Jag blundade och skrek hela tiden.
Och sedan kom den gigantiska Paraden med alla sagofigurerna.

Här provar Olle och jag Musse Pigg öron hahaha
Nästa gång vi kommer till Paris blir det Disney Studio om jag får bestämma hihi och slottet Versaille. Vädret har varit regnigt till och från och igår kväll kom en regnstorm in över oss.
 Lite otäckt när det forsade och blåste så träd föll omkull och saker for runt i luften.

Nu har vi förflyttat oss ännu längre österut, till orten Saverne., som är början på Alcases vinväg.
Ligger strax väster om Strassbourg.
I morgon tänkte vi vandra upp till slottet och hoppas på fin utsikt däruppifrån.

Kram från oss i Annexet
JoY

1. Så härligt att du/ni är tillbaka! Nej, man styr inte över livet och dess , ibland, tvära kast... Skönt att ni får komma iväg. Sorg och saknad kan man ju inte åka ifrån men, på något märkligt sätt; livet fortsätter... Paris är en underbar stad och Euro-Disney roligt! Ser fram emot bilder och bokstäver från resan! Ha det gott!
    Kram/Titti

2. Härligt att ni är på G igen, efter alla tråkigheter. Vi har precis kommit hem från ett regnigt tyskland och danmark.
    Ha det gott, och kör försiktigt.
    Kram Sven & Sussi
    Husbilen Ventilen

3. Trots allt så måste ju livet fortsätta efter alla tråkigheter!
    Då är det perfekt att se nåt annat med Bobilen!

Ha det gott o njut nu....Kram

4. Härligt att läsa lite rapporter här igen, se att ni är på väg och att ni roar er!!! Kram

5. Njut av livet tillsammans, resan och att bara få vara. Kram

6. Att det är eran tur nu att få besöka Disney. Man blir barn på nytt:)) Ni ser ut att ha kul. Fortsätt med det :). Kramizar

7. Åh så roligt att du är på G igen :)) Har saknat dina inlägg. Disneyland besökte vi för så där 10 år sedan, då vi hade fosterbarn.
    Danmark hade vi i tankarna i somras, men så blev det inte. Njut nu av er semester och hämta krafterna....finns inget bättre än att då åka med husbilen.
    Kramar.

8. Här är en till som saknat dina inlägg, roligt att ni är på banan igen. Ha' en trevlig semester och njut av tillvaron!

Kram till Er båda!

9. Härlig. Njut, ta det lugnt och "bara var "
    Kramar

10. ...... Säger också njut av livet och av er resa ut i världen!

11. Oj vad roligt att se er! Vi följer er genom Europa! Kör försiktigt, kram från oss i Västerås Sus o Lars

12. Paris är mysigt, men jag har inte varit på Disney world där. Vädret verkade inte vara på er sida. Ha dé gott! Elisabeth