fredag 7 augusti 2015

Såå Nära Väggen.....


Vilken tur jag hade, min goa arbetskamrat stoppade mig! 
I stället för att låta mig gå rakt in i väggen, tog hon tag i mig, vi pratade och jag fick gå hem från jobbet. Vilket jag tackar henne för. 
Hemma finns Jakob som känner igen mina symtom och har sett dom komma sedan ett tag tillbaka.
Nu har jag varit hos min läkare och fått ordinerat: ute, vila och sova! 
Vilket jag nu försöker göra och ska göra ett tag framöver, tills jag är återställd.

Kliar på näsan, knottrig i munnen, kraftlös i armar händer och ben, gråter utan att egentligen veta varför, svårt att fatta beslut, osocial. 
Listan kan göras längre men det räcker så här.

Varför märker jag inte varningssignalerna, har ju varit där redan en gång tidigare? 
Egentligen gör jag det men förtränger dom, vill ju inte vara sjuk. Vill ju vara som alla andra och som jag alltid har varit tidigare, vilket jag aldrig kommer att bli. Att vara som jag varit tidigare, är inget att sträva efter, eftersom jag då blev sjuk.
Det blir inte alltid som man tänkt sig, kroppen och hjärnan samarbetade inte men nu måste dom göra det för att jag ska bli bra.
Försöker vara ute, har plockat 10 liter krusbär. Hjälp vad gör man av alla bären? Jakob åkte iväg och kom hem med en frysbox! Bara att lägga in bären där, vad man gör med dom sedan, är ett beslut som tas längre fram. 
 Vänner, har tittat förbi, tycker det är helt ok att jag går och lägger mig efter en stund. 
Måste lyssna på kroppen och knoppen nu. En sak i taget och utan Måsten så kommer det här också att ordna sig.

Kram Yvonné

10 kommentarer:

  1. Men kära du. Nu får du ta det lugnt och vila. Inre stress är inget vidare heller. Både jag och Kjell har gått i väggen också...inget vidare ...det vet vi. Vila nu o bli bra. Kramiz

    SvaraRadera
  2. I bland kan det bli för hett inne i "Pannrummet", öppna "pannrumsluckan" ett tag och släpp in lite luft. Krya på dig och ta det lugnt ett tag. Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Va nu riktigt rädd om dej och lämna alla måsten. Gör bara sånt som DU tycker är roligt.
    Styrkekram från mej

    SvaraRadera
  4. Så bra att det finns vänner i såna tillfällen! Vila med gott samvete! Ingenting blir bättre av att man kör sig i botten... Kramar från oss

    SvaraRadera
  5. Krya på dig! Det finns inga genvägar. Det finns ett måste. Du måste bli vän med dig själv och den du är idag. Njut av vila och promenader i skogen. Massor med styrkekramar. Elisabeth

    SvaraRadera
  6. Bara vila och ta det lugnt så hittar du formen snart igen!

    StyrkeKramar fr oss

    SvaraRadera
  7. Var rädd om dig och gör bara det som du tycker är kul........ingen tackar dig för att du bränner ut dig.....vila och tänk på dig själv. Styrkekramar till Dig!

    SvaraRadera
  8. Andas, andas... Det är viktigt och värdefullt att bemästra konsten 'bara vara' . Skaffa balans mellan vågskålarna 'njut av stillhet och ro' och 'fart och fläkt'.
    Ta väl hand om dig, min bloggvän!
    Stor kram/Titti

    SvaraRadera
  9. Jag har också varit där och det unnar jag ingen, ingen i hela världen. Var nu väldigt rädd om dej och tänk inga måste-tankar, utan vila och gör sådant som du tycker om. Stor och varm kram!

    SvaraRadera