tisdag 10 februari 2015

Gu Va Du Är Barnslig......

Just dom orden, sa en äldre kvinna till mig, när jag berättade för henne att jag älskar chokladpudding hahaha
Det skulle nämligen vara chokladpudding till efterrätt, den dagen på mitt jobb.
Undrar vad hon säger om jag berättar att jag har varit i 
Pulkabacken?!
Vi hade småttingarna hos oss idag. 
Och vad passade bättre än att vara ute i solen och åka pulka.
Jakob
var åskådare och fotograf och tog emot när vi andra kom ner.
Man får inte roligare än man gör sig
hahahaha


Själv föredrar jag pulkan, det var så "halt" på den där "frigolit" biten, som säkert har ett namn som jag inte har en aning om. 
Jag hann knappt sätta dit knäna, förräns den åkte iväg nerför backen! Trots att jag hade fått en ordentlig genomgång hur jag skulle göra så blev det nog inte riktigt så hahaha
Jätteroligt hade vi.
Lite bröd hade vi med till fåglarna.
Blir man, som här, lite trött av allt åkande, kan man ta en liten vilostund och lyssna på en saga. Sagan, som spelas upp kommer från en högtalare i det här röret!
Och flera språk kan man välja att lyssna på.
Barnen fick välja om vi skulle gå hem och äta eller äta på restaurang.
Det blev restaurangen och vi beställde pizza, köttbullar med mos och raggmunk med fläsk.
Hungriga var vi och det enda som blev kvar på tallrikarna, var ett par bitar pizza.
Mätta när vi gick hem och dagen avslutades med en 
Snöängel


En härlig dag ute i solen tillsammans med småfolket, är så mysigt.

Kram
Yvonné

10 kommentarer:

  1. Att vara barnslig...då kommer man långt...o mer glädje i livet:-)) Ni ser ut att ha haft det riktigt trevligt:) Kramiz

    SvaraRadera
  2. Kul att få va lite barnslig ibland!
    Vad vore livet utan " småkottarna "!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Kul med pulka både för stora o små!

    Ha det gott/SolKram

    SvaraRadera
  4. Man måste få leka av sig i bland...och det är roligt att leka........

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Samma sak hände för något år sedan då vårt barnbarn Hanna var på besök en vinter. Då gick mormor och Hanna till pulkabacken straxt nedanför där vi bor. När de kom hem sa Hanna att det hade varit sååå pinsamt när mormor satte sig och åkte med pulkan.

    SvaraRadera
  6. Det var väl en förståndigt använd dag. Jag tycker det var tufft gjort att åka pulka och chokladpudding gillar jag med. Kram

    SvaraRadera
  7. Haha då är både jag och Ingemar väldigt barnsliga ....för vi älskar chokladpudding och chokladglass, ja allt som är med choklad i. Finns väl inget roligare än att få gå ner på barnens nivå och leka med dem. Bara kroppen som säger ifrån...haha. Ni ser verkligen ut att ha haft en toppendag.....lyckostar till barnen som fått vara med. Kram

    SvaraRadera
  8. Oh, vilka härliga bilder! Jag älskar snöänglar! Var glad över barnasinnet. Jag kan mer känna att det är tragiskt när man tappar det. Chokladmousse är min dessert-favorit. Kram Elisabeth

    SvaraRadera
  9. Många som skulle behöva vara lite mer barnsliga! Superkul med pulkaåkning och snöänglar, dessutom ÄR chokladpudding jättegott!
    Kram/Titti, i snöfritt land...

    SvaraRadera
  10. Barn är helt underbara! Själv har jag börjat i simskola... eller nåt... eller om det är fyraåringen (snart fyller han fyra iallafall) som börjat i simskola och jag som följer med. Men först badar vi tillsammans nån timme eller så, äter medhavda pannkakor (VARJE vecka, pannkaka) och myyyyyser... sen simmar jag några längder medan han är med barngruppen och "simfröknarna". Helt härligt!

    SvaraRadera