fredag 31 oktober 2014

Halloween.......

Vi firar inte den här helgen som så många andra gör med att klä ut sig och pynta med pumpor.
Pumpor ser trevligt ut tycker jag men det har inte blivit av i år, heller!
Däremot kastade vi upp lakanet över utelampan 
Buuhuuu
Det finns dom som verkligen kan det där med att pynta eller i det här fallet kanske man kan säga dekorera eller.
Vi tog en kvällspromenad för att titta och ni kan följa med,
 ifall ni törs.....








Det är ett otroligt jobb som är nerlagt i den här trädgården. 
Musik med katter som skriker och andra ljud, även en rökmaskin som puffar ut rök emellanåt.
Jag har blivit ordentligt skrämd!
Stod där i mörkret och fotade och pratade med Jakob och kommenterade bland annat, Liemannen, en liten figur, som stod en bit ifrån mig. Helt plötsligt står Liemannen bredvid mig!!! Gissa om jag skrek!!
Den lilla personen, som senare visade sig vara barnbarnet i huset, hade smugit såå tyst intill mig, Jakob hade inte heller sett att han kommit. 
Det var verkligen bra gjort och vi skrattade gott åt det.

Nu hoppas vi att vi kan sova efter att ha sett allt detta hihihi

Kram
Yvonné


10 kommentarer:

  1. Ojoj, folk går verkligen all-in!!! Kul! :)

    SvaraRadera
  2. En lugn dag för eftertanke i solen!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter skönt med både lugn dag och solsken, själv så jobbar jag.
      Kram

      Radera
  3. Tänk va en del kan få till det!

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väldigt bra gjort och säker många många timmars arbete bakom det.
      Kram

      Radera
  4. Oj, det var det värsta jag sett, jag skulle nästan vilja sabotera. Kram & Njut av en stillsam helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha tur att du inte bor så nära Matts för det hade varit synd att sabba det. Absolut inget jag själv skulle vilja ha på min tomt, tycker ändå att det är ett otroligt jobb som är nerlagt på detta. Och så är det bara för någon dag och därefter ska allt bort igen. Olika intressen, som tur är.
      Kram

      Radera
  5. Imponerande! Här är det väldigt sparsamt med Halloween-utsmyckning och firande. Sett några utklädda barn annars i princip inget. Ganska skönt, tycker jag! Hoppas ni kunde sova :-)!
    Kram/Titti

    SvaraRadera
  6. Hahaha. Kan tänka mig att du blev skit rädd:)) Hur mycket skrattade familjen och barnbarnet tro ? sen ni gått därifrån. Det var fint men ändå hemskt tycker jag. Jag förstår inte varför man blandar ihop Halloween och Alla helgon ?? När man ska hedra dom som inte finns bland oss mer...då ska spöken o vampyrer springa omkring också....utan att låta för gnällig:) Hoppas era hjärtan höll för den chocken:) Kramiz

    SvaraRadera