söndag 13 juli 2014

TurkietResan Del 2......

Efter resan och kalaset var kroppen ganska trött och svårt att koppla av för att kunna somna. Så blir det ibland för mig, övertrött helt enkelt.
Tidigt var jag nere och simmade i poolen, ingen ide att ligga vaken i sängen. Kaffe på balkongen och sedan hoppade jag på Dolmusen och åkte ut till vännerna.
Det var dags för: 
PyramidKortsÖppning.
Titta vrida och läsa.
Inuti kortet hade jag placerat en påse med fudge, vilket föll i smaken hihihi
Därefter vankades äntligen Turkisk frukost på stranden.
Sååå som jag har längtat efter just detta. 
Sitta så nära havet att fötterna eventuellt kan bli blöta, om det kommer en något större våg än de vanliga!
Olika ostar, tomat, gurka, melon, gröna svarta oliver, honung, sylt, torkad frukt, nötter, ägg, nypressad apelsinjuice, kaffe tea och varmt bröd.
Lägg sedan till omgivningen, underbart.
Här tillagas turkiskt tea.
Jag sitter mer än gärna i flera timmar och mumsar, för att sedan förflytta mig till en solsäng!
Skönt med skugga när solen står snudd på rakt upp.
För att ta ett dopp emellan åt
lite sallad och en pilsner
Så kom den "gamle mannen" och sålde: 
musslor med ris som var packat i musselskalet och till det skulle det vara pressad citron över!
Nja jag vet inte hur det smakade, tror säkert att det var gott men inte för min del. Måste erkänna att jag vågade inte äventyra min semestervecka med att eventuellt bli magsjuk!
Kvällen avslutades åter igen på stranden i solnedgången.
Det är som om jag inte kan få nog av det här med vatten och solnedgångar, vet inte hur många bilder jag har på soluppgång och ned gångar!
Därför kommer det några bilder på just en solnedgång, som går ner bakom bergen, med Marmaris framför hihihi


Marmaris i kvällsbelysning.
Det är stunder som denna vid havet, som jag kommer minnas allra mest.

Fortsättning följer.

Kram
Yvonné




6 kommentarer:

  1. Vatten och solens upp- och nedgång fachinerar alltid!

    Man dras alltid mot vatten med bobilen!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så mysigt ni verkar ha det!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Du har haft det trevligt i Turkiet...det märks. Förstår att han blev glad över pyramidkortet o godiset:)) Allt jobb som du lagt ner i detta kortet:)) Ytterligare ett minne för livet för dej:) Härliga solnedgångar får man aldrig för mycket av. Kramiz

    SvaraRadera
  4. Kvällsavslutningen vid havet var verkligen fin. Kram

    SvaraRadera
  5. Vad härlig semester du haft. Kram

    SvaraRadera
  6. Ser alldeles, alldeles underbart ut! Jag tycker som du; hav och solens vandring i och ur är det något speciellt med. Fascinerande och vilsamt på något sätt! Ha en fortsatt bra sommar :-)! Vi flyttar till Australien om 1,5 vecka ... Ska starta upp en ny blogg endera dagen! Kram på dig, bloggkompis!

    SvaraRadera