fredag 25 juli 2014

MorgonBad.....

Vaknade vid 7 tiden i morse och hörde ett väldigt
kvittrande.
Gick upp för att titta vad som var på gång.
Jo det var ett tidigt morgonbad för småfåglarna!
Dom tittade sig runt omkring och kallade på resten av kompisarna.
Så ja, nu kunde dom fortsätta att plaska runt.


Bilderna blev tagna genom glasrutan, ville inte öppna dörren och störa dom när dom hade så "roligt" och vattnet stänkte runt omkring.
Skatorna brukar också komma och bada men i morse var det småfåglarnas tur.

Kram
Yvonné


12 kommentarer:

  1. Härliga bilder!
    Jag tog ett kvällsdopp i går!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle också tänka mig ett dopp men det är för tidig efter operationen!
      Kram

      Radera
  2. Jag har damm och fågelbad, men maken till så mycket fåglar har jag aldrig haft på en enda gång. Kram från oss i Östergötland

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har även en liten liten damm med vattenfall och där i är dom också och plaskar och dricker vatten.
      Kram

      Radera
  3. Så fina! Vi har precis varit och vattnat blommorna och fyllt på fågelbadet i min mammas hus. Pippisarna ääälskar verkligen att bada :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom ser ut att ha sååå roligt när dom flaxar med vingarna och skvätter.
      Kram

      Radera
  4. Å såna sötnosar, förstår att dom hade det härligt för ett morgondopp är ju så härligt
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Morgon och kväll kommer dom för att bada, på dagen undviker dom solen och sitter i buskarna.
      Kram

      Radera
  5. Oj, va kul de har......men vad är det för fåglar? De ser lite röda ut på huvudet........

    Härligt med bad i denna värme, särskilt på morgonen......

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att det är gråsparvs ungar??
      Kram

      Radera
  6. Men så söta. Jag gillar verkligen småfåglar:) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig, dom är såå söta.
      Kram

      Radera