tisdag 3 juni 2014

Vallmo....

Så var vi hemma igen efter många trevliga dagar i Göteborg. 
Trädgården har börjat blomma ordentligt medans vi varit iväg. Syrenerna har slagit ut, så även Akelejan. I år har vi fått massor med Vallmo. Tycker det är en vacker blomma, den ser så skör ut.  Påminner om de stora stora papperblommorna i silkespapper, som jag hade när jag var liten.





Mulet väder idag 15 grader.
Då passar det att göra lite pysselkort, köpte några nya stämplar när vi var till Magnoliabutiken.

Kram
Yvonné


6 kommentarer:

  1. Vallmo är ju en fin blomma,såg massor på Öland 2012!
    En underbar årstid nu,ha det gott o njut/Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle vilja se stora vallmofält. Det är säkert jättefint.
      Kram

      Radera
  2. Va vackra dom blev utslagna. Jag såg bara knoppen när vi var hos er förra gången:-) härligt m sommar:-)) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är dom vackra när dom slagit ut.
      Kramiz

      Radera
  3. Så stora och fina vallmon. Jag blir glad av den färgprakten! Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom är jättestora och sprider sig undan för undan varje år, härligt.
      Kram

      Radera