fredag 6 juni 2014

Nationaldag Födelsedag Och Golf......

Det är Sveriges Nationaldag
och flaggan vajar fint.
(Fotot är från ett tidigare år eftersom vi inte hissat flaggan när inlägget görs)
Trots det är den lika fint blågul.
Hoppas ni alla får ett trevligt Nationaldagsfirande. 
Själv jobbar jag hela dagen och vad som händer i kväll får vi se då.

Dessutom flaggar vi för bloggvännen
som fyller år idag.
Hipp Hurra till dig Kjell.

När vi var påväg ner till HBK träffen i Göteborg.
Övernattade vi tillsammans på
Hulta Golfklubb utanför Borås.

Då passade vi på att förskotts uppvakta Kjell.
Texten på silverpåsen har jag skrivit ut med olika färg och textsnitt på datorn.
Det står: Grattis på födelsedagen, Hipp Hurraa, Kjell 52 osv osv
(Glömde ta ett kort på den)
I cellofanpåsen var det en italiensk olivolja, som vi köpt hos "våran" vinbonde Girardelli vid Gardasjön.
Till den flaskan hade jag gjort en 
"FödelsedagsKortFlasketikett"
Satte fast själva kortet utanpå olivoljekartongen, för att skydda flaskan.
Det blev några blommor och kapsyler med hans initialer KG.
Wellpapp och guld tycker jag är fint på ett brunaktigt kort. 
På baksidan av kortet gjorde jag ett
"Ord-Moln"
och skrev olika saker som jag tyckte passade in på Kjell.
Det var 
  en tjej som gör mycket fina kort. 
Hon delade med sig av hur man gör ett sådant "ord-moln".
I silverpåsen låg det en kockmössa, som jag hade sytt hihi
Kjell gillar att laga mat och grilla, då tyckte vi att han borde ha en 
Chef de Kjell mössa
Innan mössan blev helt klar, ville jag fotografera hur den kunde se ut med olika stuk.
Jakob ställde upp som modell!












Tror säkert att Kjell hittar sitt sätt att ha den på hihihi.

Det var inte bara Kjell som fick öppna påsar.
Dessan hade handlat åt mig på Gekås, kanske det var därför hon fick ihop så många kassar?
Hon hade köpt en stämpel till sig och en till mig, ett block papper till sig och ett till mig!
Det var roligt att få lite nya scrapbooking saker.

Åter till Hulta Golfklubb,
där spelade Jakob och jag tidigt på morgonen. 
Vi blev de första som slog ut, redan klockan 6!
Lite kyligt var det +5grader och det låg tunt tunt med frost på banan.
Men banarbetaren sa, att det var helt ok att gå ut eftersom det handlade om minuter tills solen hade kommit upp och frosten försvunnit.


Fint med Liljekonvaljerna.

Nu i kväll (torsdag) har det blivit blå himmel och temperaturen är +17 grader.
Hoppas det blir en fin Nationaldag.

Kram
Yvonné

5 kommentarer:

  1. Trevlig nationaldag önskar jag er. Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Tusen tack än en gång för uppvaktningen och dom jättefint presenterna:) Kockmössan kommer att användas till sommarens grillning:) // Kjell

    SvaraRadera
  3. Hulta har varit vår hemmaklubb i många år......den brukar vara fin, det var den säkert nu oxå. Vilka fina kort du gör, mycket jobb ser det ut att vara. Kramar!

    SvaraRadera
  4. Tusen tack för dina snälla ord om mej!

    Och du... DEN kockmössan är ju bara helt super! Har du sytt själv?! Fantastisk, hur som helst!!!

    SvaraRadera