fredag 14 mars 2014

Jag Är En Torris....

det har jag alltid varit så länge som jag minns.
Jag menar inte att jag är en sådan torris som ingen humor har och inte skrattar och skämtar. Nej inte så, jag menar en torris, som ibland har fiskfjäll på benen, sådär torrt torrt torrt. Det nästan känns som om huden inte räcker till, utan stramar, trots att den smörjs med lotion.
En sådan torris har jag varit, men inte nu längre!
Jag är på väg mot att få en:
Frisk och strålande hy!! 
Det är faktiskt sant, i alla fall har mina fiskfjäll försvunnit och huden är mjuk och skön, inget stramande här inte.
I en månads tid har jag använt mig av Mandelolja, på hela kroppen. Jösses såå skönt. Det är en vegetabilisk massageolja och den är verkligen skön att ha på kroppen. Dessutom kan jag klä på mig direkt utan att kläderna fastnar av oljan eller få fläckar på kläderna.
Avocado oljan är en olja bra mot trött och torr hy. Den använder jag i ansiktet, den kan även användas i sallad om man så vill, det har jag inte testat. Däremot brukar jag ta det som blir kvar i skalet på avokadon och smörja in händerna med. Händerna blir väldigt mjuka av det. Man kan naturligtvis smörja in ansiktet också med avokadon.
Köpte även Argan olja, den kan man ju använda lite över allt. Rengöring av ansiktet, i håret osv.
Jag är väldigt nöjd med mina oljor.

Boken,
är lite mysig att läsa.
 Jag kröp upp i soffan, med en kopp te och bläddrade och läste lite här och lite där. Det finns så mycket att läsa om och "roliga" bilder.
 Bland annat berättas att Ricinolja får håret att växa, till och med ögonfransarna växer om man smörjer in med ricinolja! Kanske man ska testa det också hihihi
Hur man kan andas, genom vänster näsborre verkar lugnande och genom höger stimulerande.
Andas man på ett speciellt sätt med tungan, så kallad kylande andning, är det bra mot högt blodtryck.
Ansiktsgymnastik, visas med roliga bilder.
Zonterapi Yoga och mycket mer kuliga tips och råd.

Från en torris till att blivit en mjukis!

Trevlig helg
Kram
Yvonné









14 kommentarer:

  1. Tänk vad det kan göra gott med olja:)!

    Alma fick en ny sort i San Pedro!

    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vårat Annex har också fått ny olja.
      Kram

      Radera
  2. Så det funkade det du köpte när vi var i Stockholm? Va kul :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är den jag köpte då.
      Kramiz

      Radera
  3. Bra tips..... för vi har en "torris" i familjen och jag har köpt med mig arganoljor. Här testas allt som kan hjälpa mot den torra huden. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan ju verkligen frossa i Arganolja nu, lyxigt.
      Kram

      Radera
  4. Tack för tipset. Kram & Må gott!

    SvaraRadera
  5. Jag köpte Arganolja när vi var i Marocko och den har varit underbar, men nu är den slut........

    Måste köpa mera.........

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att du också tyckte den fungerar, då smörjer jag vidare hihi
      Kram

      Radera
  6. Bra tips! Även jag känner mig vinter torr. Jag köpte någon skrubb olja med salter och den gör huden verkligen mjuk efteråt men tyvärr börjar den ta slut. Ska kolla in dessa produkter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är hopplöst med den torra vinterluften som ger stramt skinn. Hoppas du hittar oljan.
      Kram

      Radera
  7. Bra tips! Mandelolja ska jag absolut testa! Har kokosolja; kallpressad men är inte superduper förtjust i doften...
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kokosolja är säkert bra men är inte heller så förtjust i kokosdoften. Det blir lite för mycket sololjedoft för min del.
      Kram

      Radera