lördag 6 juli 2013

Vilken Överraskning.....

Sedan jag kom hem från semestern i tisdags, har jobbet rullat vidare med buller och bång, ja precis som det var innan jag åkte iväg.
Så i torsdags när jag cyklade hemåt tänkte jag på vad som väntade hemma i trädgården, det skulle vara en stor kärra med ved som skulle lastas av för att köras tillbaka för ännu en lastning. Väl hemma ser jag den stora kärran och parkerar cykeln och ställer mig utanför dörren för att ringa ett jobbsamtal  (har dålig täckning inomhus) Rätt som det är öppnas dörren och där står Dessan! Vad gör Dessan från Piteå i vårat hus, tankarna bara snurrade och personen som jag pratade med i telefonen begrep ingenting när jag började samtidigt prata om att vi hade fått Piteåbesökare hahaha
Vilken Överraskning verkligen toppen roligt, jag älskar överraskningar.
När man kommer oanmäld kan allt hända
Eftersom vi hade den stora kärran med ved, plockades handskar fram till alla fyra och kärran tömdes snabbt.
Kjell fick till uppgift att plocka in jordgubbar och Dessan fick plocka in sallad.
Vi skålade i lite bubbel och lagade maten tillsammans.
Jakob skötte grillen
och serverade
Kladdkaka svängde jag ihop
Ryggen på en av fotograferna
hihihi
I går cyklade Jakob och jag in till Fåfängan (ca 20km) för äta kunna lunch tillsammans.
Även sonen Gabriel fick vi träffa då (grattis till bilen och till födelsedagen)
Vi sa "Hej då, snart syns vi igen" och cyklade hem de 20km medans Piteåbesökarna gick ner till staden.

Tusen Tack ska ni ha för vedstaplingen och många härliga skratt.

Kram
Yvonné


8 kommentarer:

  1. Stora kramen fr alla oss oxå. Tack för mat och allt som ni gjorde för oss, trots att ni inte visste att vi skulle komma. Jätteroligt kära du/ni för dom här dagarna. Kraaaam:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskar överraskningar, det kanske märktes hihi
      Kram

      Radera
  2. Blir helt glad i hjärtat när jag läser dina rader idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var roligt att höra Cornelia
      Kram

      Radera
  3. Överraskningar av de slaget är ju jätteroligt. Visst är det härligt med bloggvänner.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbart att man kan få sådana Överraskande vänner genom Bloggandet hihihi
      Kram

      Radera
  4. Vilken trevlig överraskning!

    Vi ses i Dalhalla!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gör vi Lennart, ska bli skoj att ses igen.
      Kram

      Radera