onsdag 10 juli 2013

Solkräm....

Det brukar jag använda mig av. Har egentligen ingen speciell favorit utan det blir lite olika märken, dock helst inte cocosdoft.
På resan ner till Turkiet förbeställde jag  produkterna, tyckte det var smidigt att de väntade i flygstolen och inte behövde packas ner i resväskan. I år blev det alltså Piz Buin produkter!
Vad får jag sedan höra under denna härliga soliga "solskydds-smörjande" vecka. Jo om en kvinna som har fått jätte reaktioner av just dessa
Piz Buin (klicka på länken) produkter!
  Nu ska jag ta och kasta bort de produkterna och  läsa på flaskorna jag köper för att inte få med just den ingrediensen. Har en annan solskyddsprodukt hemma och den innehåller inte detta ämnet, så då kan jag  använda mig av den tills vidare. Visst, det finns många många produkter som innehåller farliga ämnen och vissa reagerar och andra inte. Men det är ju det som är bra, man får än så länge bestämma själv vad man vill ha eller inte. Så som det är idag, behöver jag inte smörja med detta över huvud taget eftersom det regnar regnar regnar hihihi.
Lycka till i "SmörjDjungeln" för det finns mycket att välja på, så hoppas vi att solen tittar fram snart igen.
Kram
Yvonné

5 kommentarer:

  1. Det här med sololjor och solkrämer är inte helt enkelt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej verkligen inte och ska man försöka förstå innehållet, så blir man ännu mer förvirrad, i alla fall jag.

      Radera
  2. Tur man inte behöver dessa solkrämer/oljor. Däremot har vi ett barnbarn med eldigt rött (morotsfärgat) hår och han måste alltid smörjas in ordentligt vid vistelse i solen. Själv kan jag bli väldigt brun, men mycket sällan röd.
    Har man känslig hud så gäller det att läsa innehållsförteckningen, men det är väl som vanligt mycket konstiga ord, som man inte alltid förstår ändå.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  3. Jag blir inte så där fint pepparkaksbrun som många kan bli utan jag lutar nog mer åt det lite röda och i bästa fall något ljusbrun hihihi Solkrämer är mer eller mindre ett måste för mig.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag tillhör de ljushyade, så solkräm går åt. Numera räcker inte solkräm utan kläderna får oftast vara på. Visst gäller det läsa innehållsförteckning, men tyvärr är det ju ofta kryptiskt skrivet. Ha dé fortsatt bra i solen. Elisabeth

    SvaraRadera