tisdag 30 juli 2013

Ljusne.....

dit har vi kört idag. Från Bräcke tog vi väg 83 förbi Ånge och ner till Hennan. Där finns en liten camping precis vid sjön med samma namn Hennan.
Jag har ju badat en gång under den här resan och tänkte att det kanske skulle kunna bli ännu en gång. Ställde skorna i gräset och gick ut, så vattnet gick över knäna men där tog det stopp!
Alldeles för kallt för mig. Ändå stod jag där ett tag och tänkte att jag kanske kanske skulle kunna gå och ta på mig badkläderna men benen började nästan domna bort. Det blev en fika i stället och titta på sjön hahaha
Vi körde till Färila och Björks Slakteri butik.
Nu skulle vi köpa:
"1kg Falukorv av det bästa ni har, bästa ni har tra la la la"
I Chark SM förra året fick 5 av 6 produkter medalj
Nu har vi en kasse med oss innehållande många olika charkvaror.
Därefter körde vi till Järvsö och Lill-Babs Cafe 
Det var kul att titta på hennes utställning
Ok det där var ju inte Lill-Babs hihihi
Så här ser hon ut
och alla hennes scenkläder osv osv



Fiket var mysigt och jättegott fikabröd!


Vidare på väg 84 och därefter E4 söder ut till
Ljusne
där vi står i kväll vid kraftstationen och tittar på jättelaxarna som hoppar
Svårt att fånga dom på bild
Jakob gör verkligen sitt bästa och sitter beredd med kameran
det här är en liten lax som hoppar upp
Mycket folk har kommit ner under kvällen för att titta och det har varit jättestora fiskar som visat sig men som sagt mycket svårt att få på bild.
I morgon rullar vi vidare hemåt och en ny arbetsdag tar vid.
Natti Natti
Kram
Yvonné



4 kommentarer:

  1. Såg fint ut i ljusne....och sen Lill Babs place:-) lycka till på jobbet. Kram

    SvaraRadera
  2. Fina bilder i sommaren som bara fortsätter,Underbart värre !!!
    Synd ni inte fick se storlaxen....

    Ha det gott....Kram

    SvaraRadera
  3. Ni har haft en fin semestertripp ser jag. Jo nog kan det vara kallt i vattnet .....men det härdar....brukar vi säga.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  4. Men oj, här har ni passerat avtagsvägen mot Naggen (knappt fyra mil söder om Ånge) och bara nån kilometer in där ligger vårt hus i Mellansjö! Där har vi varit några dagar nu.

    Hennans camping vet jag precis var den ligger, för vi åker den där vägen hem, över Hudiksvall, ibland. Det blir lite längre men det är fint där... längs vägen *S* Badat har jag aldrig gjort just där, men det ser härligt ut iallafall!

    Fortsätt njuta av all sommar som finns kvar, för än är den inte slut!

    SvaraRadera