fredag 21 juni 2013

Trevlig Midsommar.....

Vaknar till en blå himmel och solens strålar ger redan värme +18 grader. Vimplarna här runt omkring i området rör sig lite eller rättare sagt ganska mycket, med andra ord: det blåser.
Trots att det inte är allmän flaggdag idag så ska jag ta och hissa flaggan. Midsommarafton är väl en dag som man kan flagga på och förresten så kan man väl flagga när man vill och det vill jag göra idag hihihi
Även den riktiga flaggan ska upp i flaggstången.
 Folkdanslaget kom och spelade och dansade när jobbet bjöd på Midsommarfirande, tidigare i veckan.
Visst är det fint med dessa olika folkdräkter, somliga vackrare än andra. Själv äger jag inte någon.
Önskar Er Alla En Fin Trevlig Midsommarhelg.
Kram
Yvonné


10 kommentarer:

  1. Önskar er en trevlig midsommar oxå:-). Önskar vi hade en flaggstång. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan alltid lägga till det på Kjells "fixlista" så har du en dagen efter hihi
      Kramiz

      Radera
  2. Önskar er en trevlig midsommar oxå:-). Önskar vi hade en flaggstång. Kram

    SvaraRadera
  3. GLAD MIDSOMMAR önskar vi er från " Breven"!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I Breven såg det trevligt utatt fira Midsommar.
      Kram

      Radera
  4. Trevlig midsommar!

    Flagga får man verkligen göra precis när man vill och tycker!

    En folkdräkt skulle jag gärna vilja ha. Har nästan tänkt att jag skulle sy mej en, med mammas hjälp. Hon är textillärare och kan fixa de där med broderierna och det, som inte jag är så bra på. MEN... lägga ner så mycket arbete... för när ska jag bära den???

    Tål att fundera på.

    Ha det underbart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har också velat ha en folkdräkt men när ska man ha den? Mycket arbete och få gånger den skulle kommit till användning även för min del. Så jag nöjer mig med att titta på dom
      Kram

      Radera
  5. God fortsättning på midsommarhelgen!
    Visst kan man flagga på midsommar, det är ju årets festligaste dag.
    Ha de gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo nu flaggar vi för fullt och det blåser även i dag och flaggan kommer mer till sin rätt.
      Kram

      Radera
  6. Hej hopp! Trevliga bilder. Vi har första ggn firat midsommar iSverige, förut har vi alltid varit hemma på Åland.
    Men i år ville inte barnen fira med oss så vi tog husbilen och drog till Dalarna.

    SvaraRadera