torsdag 23 maj 2013

En Kväll På Intiman.....

 I tidernas begynnelse, mitten/slutet på 60-talet, var jag på Konserthuset och såg:
                                                         Tom & Mick & Maniacs
Det var Tommy Körberg och Michael Johansson, som bildade den gruppen.  
Dom hade guld respektive silver kavajer på sig och var såå häftiga hihihi
Vi var 4 tjejer som gick dit tillsammans och vi satt uppe på balkong, snett upp från scenen och skrek oss hesa när dom sjöng:
                                                 Somebody´s taken Maria away
                                                           Vilken hit det blev!!!
                                               Redan då var jag förtjust i Tommy.
                                               
Så kom då denna efterlängtade kväll, då min mor och jag, äntligen kunde gå på Intiman!
                            Tommy Körberg hade blivit frisk, Jippiiii och vi hade fått nya biljetter.

Vilken röst han har!!!
Somebody´s taken Maria away
sjöng han även denna gång. Skillnaden var att jag inte skrek mig hes hahaha
Men framförandet var like bra, om inte bättre än på 60-talet!
10-manna orkestern var också mycket bra, med blåsare och häftiga gitarr nummer.
En del "ekivoka vitsar" som vi skrattade gott åt hahaha

Summa Sumarum: En mycket trevlig kväll

Kram
Yvonné



                   

3 kommentarer:

  1. Hustrun var också storbelåten med Tommy!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj så roligt att ni fick gå till slut. Hoppas din mamma var nöjd oxå:) Trevligt med gamla minnen. Kram

    SvaraRadera
  3. Sån trevlig kväll ni haft!. Tommy Körberg har en helt makalös röst - gillar honom skarpt.
    Kram

    SvaraRadera