tisdag 16 april 2013

SåDax....

Fröpåsarna, har legat hemma i någon vecka, men så idag, blev det äntligen dax att förså. Känns lite konstigt att så, när det fortfarande finns en del snö ute på gräsmattan.
Troligtvis är snön snart borta med tanke på att det har regnat så gott som hela dagen.
Fröerna som ska sås är dessa:
Nu för sår jag inte, sallad och morötter.
Bönor är populärt hos oss, och de lila har så fin färg där de hänger!
Squash, har vi planterat varje år och är såå tacksamt att odla.
Nu har jag även frö till gul squash? har aldrig smakat en sådan. Det blev även frö till aubergine, har inte odlat det heller tidigare. Ja det ska bli kul att se hur och om det kommer upp.
Förra året åt de äckliga mördarsniglarna upp alla gurk och bön plantorna, grrrr!
Köpte inga gurkfrön nu men ska kanske göra ett nytt försök i år igen och hoppas på att sniglarna vill ha något annat att äta, som vi  inte har i landet!

Hallgolvet är också lagt.
Nu ska jag fortsätta att spackla dörrlisterna och sedan blir till att måla det sista hahaha Tror alltid att det är  "det sista" men av någon anledning hittar vi på något och målarburken måste fram, igen!!
Förr eller senare så blir det klart hahahaha.

Kram
Yvonné

7 kommentarer:

  1. Snart är det sått och färdigt inne då får ni flytta ut i Anexet!

    Här sås eller görs inget, har haft en rad mäklare på besök i stället!

    Ha de gott o
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppsan, nu börjar det rör på sig med mäklare, spännande.
      Kram

      Radera
  2. Det gör inget att man aldrig blir "klar", det är lite av charmen... att man alltid har nåt kvar att göra.

    Det är mysigt att odla, men jag gör det inte längre. Fast jag har köpt en påse frön till vaxbönor, så kanske gräver jag upp ett litet stycke jord och petar ner dem. Kanske, säger jag.

    Är nog lite skrämd av mina föräldrar som har ett enormt trädgårdsintresse och knappt kommer utanför tomten från mars till oktober, för alltid är det nåt som måste göras. Gräs som ska klippas, grönsaksland som ska rensas, växthus som ska vattnas och grejor som ska skördas, ätas eller tas om hand... SÅN energi och det intresset har inte jag... och då blir det liksom inget istället *S*

    Ha det allra bäst!

    PS. Jag stämplar på akvarellpapper, Canson 200g, med vattenfast dyna och färglägger sedan med tombowspennor. De är som tuschpennor, fast man kan dra ut dem med vatten som akvarell... om du förstår hur jag menar. DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig att det kan bli ett jättejobb med trädgården, om man gör den till det! Jag har en förmåga att "vilja ha" massor med grejer hahaha men så äts det upp av "våra djur" både stora och små rackare, så i slutendan återstår inte såå mycket!!??
      Tombowspennor vet jag inte riktigt men förmodligen liknar de Distress Marker, kan jag tro.
      Kram

      Radera
    2. Ja, det är precis samma typ av pennor.

      Radera
  3. Men vad du är flitig kära vän:) Kanske man får smaka i sommar:) Fint blev det i hallen också. Det är sant att till slut blir allt klart:) Nu är jag bänkad för Skellefteå mot Luleå. Nu är det spännande:) tv:n glöder ...eller kanske jag gör det.Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Flitig och flitig, det måste göras hihi
      Jakob är på Tyresö FF fotbollsmatch, dom möter Umeå i Allsvenskan. Usch det är säkert kallt på läktaren men nu har det slutat regna.
      Håller tummarna att rätt lag vinner både hos er och oss!
      kram

      Radera