onsdag 24 april 2013

En Enkel Citronkladdkaka....

När jag kom hem från jobbet idag, blev jag "baksugen". Jag brukar bli det ibland, eller ganska så ofta! Ibland kan det bli ett måste att äta allt, som jag bakar, innan det blir gammalt!
Nu lockade en Citronkladdkaka med sitt recept och alla ingredienserna fanns hemma.
Jag tar och delar med mig av receptet här:
 2 ägg
2,5 dl socker
1 tsk vaniljsocker
150 gr smör
1 citron både rivet skal och saften
1,75 dl vetemjöl

Ugnen på 150grader
Vispa ägg och socker pösigt.
Tillsätt det smälta avsvalnade smöret, citronskal och saften.
Blanda till sist i mjölet.
Grädda i en smord och bröad form med löstagbar kant i ca 35-40 minuter.
Pudra gärna över florsocker och servera med grädde, färska bär.

Jag hade även lite lakritspulver över grädden.

Lycka till om ni vill baka den.

Kram
Yvonné



5 kommentarer:

  1. Ser gott ut men
    sedan hustrun läst en bok om LCHF är livet inte sig likt!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lennart, vi har inte kommit i närheten av sådan böcker, som du förstår hihihi
      Kram

      Radera
  2. Som vanligt blir man jättesugen på att baka när man läser dina recept.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu när ni har kommit hem får du också baka och göra glass i stora lass!
      Kram

      Radera
  3. så nu står den i ugnen Jag la i lite bakpulver. Behövs det inte? Spännande att se hur det blir. Stina

    SvaraRadera