lördag 13 april 2013

Angående LakritsRulltårtan....

Kanske någon blev inspirerad och bakade Lakritsrulltårtan, som jag hade inlägg om tidigare?
Nu måste jag bara komplettera en liten sak. Och det är: den blir bara godare och godare! Tycker vi i alla fall.
Till skillnad från en "vanlig" rulltårta med sylt som blir blöt/kletig, beroende på vilken sylt man använder.
Så blir den här varken det ena eller andra, utan bara godare. 
Vi har den fortfarande inrullad i handduken och med en plastpåse runtom och i kylskåpet. Smörmarängsmeten stelnar till något och det är såå gott gott. 
I det här läget, är det tur att vi bara är två i familjen, då räcker den något längre hihihi

Kram
Yvonné

4 kommentarer:

  1. Låter lite annorlunda fast ändå mumsigt. Iallafall om man gilla lakrits :)

    SvaraRadera
  2. Låter bra:) jag som älskar lakrits:-D. Kram

    SvaraRadera
  3. Ser verkligen god ut!

    Ingår den i LCHF- kosten?

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Yvonné!
    Himla tur att du hittade till mej, annars kanske jag aldrig hade hittat till dej. Det här ser ut att vara en blogg alldeles i min smak (och då menar jag inte bara lakritsrulltårta, som låter helt förträffligt gott).

    Du... jag ska iväg på lite födelsedagsfirande nu om en stund, men lovar att komma tillbaka senare, för här hittar jag nog en väldig massa intressant att läsa, det känner jag redan (efter att ha scrollat som hastigast neråt och tittat på kök och katt och lite annat).

    Ha en underbar söndag!

    SvaraRadera