torsdag 14 mars 2013

Feber = Dagisförbud.....

 så det så!!!
Vilket innebar, ett automatiskt "köks-uppehåll" idag. Jag kunde inte "vabba" efter att ha varit ledig i 6 dagar och ont om personal! Utan Jakob fick rycka ut och ta hand om lillkillen, som var förkyld och hade feber.
Det var kanske skönt för honom att ta en paus från köksjobbet och göra något annat.
Vi kommer i alla fall framåt hihihi. Några reglar, har kommit på plats, under de här två dagarna, som jag har jobbat.
Det krävs lite tankearbete också, bättre att skynda långsamt, så vi slipper riva och göra om, vilket vore trist.

I morgon, blir det inte heller så mycket köksarbete. För då fyller min mor 85 år. Vilket vi ska fira genom att äta middag ihop. Dock inte här hemma ha ha ha
Nu ska jag sätta mig och pyssla ihop ett kort och ett litet paket, till henne. 
Men innan jag försjunker i pysslet, vilket är väldigt lätt att göra och glömma både tid och rum! Ska jag se till att lägga in en del vedpinnar i brasan. Det är nämligen kallt ute, natten som var -17grader och tydligen ska det bli kallare!!!!
Grannens rökpelare tidigt i morse.
Kram
Yvonné

5 kommentarer:

  1. Ett bra break i köksarbetet tack vare barnbarn!
    Visst är det underbart!
    Grejorna finns kvar!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. PS
      Det verkar vara vit rök hos grannen, bra!
      DS

      Radera
    2. Lennart: visst är barnbarnen ett bra avbrott i allt jobbande.
      Ang röken, är även det bra med vit rök, trots att ingen ny påve är utsedd i det huset hihihi
      Kram

      Radera
  2. Du måste gratta din mamma på födelsedagen fr mej:-) hoppas pysslet gick bra:) lycka till med fortsatt jobb i köket. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack jag ska framföra det till henne:)
      Kram

      Radera