söndag 10 februari 2013

Mitt Och Barnbarnens Rum....

Nu har vi äntligen gjort om mitt sy/stryk/hobby rum.
Tidigare var det bara mitt rum men numera är det även barnbarnens rum.
Det här rummet är närmast vårat sovrum, vilket är bra när A+F sover över. Då har de små tassande fötterna nära in till oss, ifall dom vill krypa ner.
Som sagt, numera delar jag rum, det kan låta så här, A säger: Kom så går vi till mitt rum! Vilket är jättekul att hon känner det, som sitt rum.  Men då måste man ju göra något åt rummet, så det blir lite bättre funktion för oss alla 3.
Så här kunde det se ut, allt som oftast. Stort bord= mycket grejer framme och bara kunna stänga dörren och sedan fortsätta där man slutade!!!  (när de här 2 bilderna togs, hade jag börjat flytta runt sakerna, så riktigt så här stökigt var det inte ha ha ha)
Bordet, har varit en stor, sängbotten från början. Men med tiden har det sågats mindre och mindre. 
Det här skåpet, har haft ett "organiserat kaos" hahaha 
Tro det eller ej men jag har haft stenkoll på allt, som var däri.
Numera är skåpet borta, sålt på blocket.
Och ett annat skåp är köpt på blocket.
Nogger, inspekterar vad som har kommit in i rummet.
Sakta men säkert sorteras och kastas en del saker.
Till slut blev det så här i rummet.
Bordet, kan man även ställa på andra ledden, framför hyllan eller framför fönstret.
Barnen, får ha kvar sina sängar, tanken är att det ska in en våningssäng.
Nu är jag såå himla nöjd med hur det blev och ska sätta mig där inne och pyssla hihihi

Kram
Yvonné


8 kommentarer:

  1. Men så jättefint det blev. Det gick åt många förvaringslådor där:-) vi har pysslat med våra kontor/hobbyrum både du i jag i helgen..ha ha. Hittade du nåt smart sätt att styra upp allt i dom stora lådorna? Det blev bra, det du berättade när vi pratades vid....med dom gröna lådorna. Då vet småttingarna vilka som är deras:-)) Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Ja det blir säkert bra med dom gröna men kan tro att alla andra kommer att bli genomsökta också ha ha ha
      Till somliga lådorna hade jag mindre lådor i och sedan använde jag plastpåsar, annars kanske det blir för tungt att lyfta ut och in. Fungerar det inte så får man komma på en annan lösning eller hur?
      Kram

      Radera
  2. Det blir mysigt för de små med " eget " krypin!

    Ha en bra vecka o
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja dom gillar att vara där inne och leka o pyssla.
      Bra vecka till dig med, snart är det Mässan!!
      Kram

      Radera
  3. Fint pysselrum och barnrum, förstår om du trivs och de kommer nog barnen också göra.
    Va pysslar du?
    Krma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det känns bra nu.
      Jag gör lite födelsedagskort etc och lite smycken, halsband armband med pärlor osv. Det skulle vara roligt att testa silversmide!
      Kram

      Radera
  4. Så fint det blev och så mysigt för de små. Visst är det kul att få göra om lite här och där. När jag kommer hem får jag så många sådana där idéer, vissa förverkligar jag men vissa hinns inte med p g a en massa andra måsten.

    SvaraRadera
  5. Så fint och trevligt det blev, och du kan känna dig nöjd med förändringen!

    SvaraRadera