fredag 18 januari 2013

Soligt -15Grader.....

Oj det var kallt ute i morse när vi vaknade -15 grader visade termometern på, och blå himmel. Precis vad jag önskade igår att det skulle vara idag på min lediga dag! Jippiii. Tänk vad fint väder kan göra en glad.
I plommonträdet, där fågelmatare finns, hade frukosten redan börjat intagas av fåglarna och våran lilla ekorre.
Här har han krafsat i snön och hittat en gammal plommonkärna, som han tog med sig upp i trädet för att gnaga på.
Vi klädde på oss och gick ut på en knarrande promenad.
Det som gömts i snö, kommer upp i tö!
Men det dröjer nog ett tag till för att hela cykeln ska kunna plockas fram!


När vi gick utmed ån, följde änderna efter oss. 
Dom flög och gjorde riktiga vattenplaningar ha ha ha





Efter 2,5 timmes promenad var vi åter hemma och gjorde i ordning en stor kopp
choklad med vispgrädde och en skvätt rom.
Till det, 
pepparkakor med vispgrädde.
Gott

Recept på en god Chokladblandning

1 dl grädde
0,5 dl muscovadosocker
1 krm chiliflakes
200 gr 70% choklad
2 msk smör

Koka upp grädde o socker med chiliflakes
Hacka chokladen o smöret och smält det i grädden under omrörning.
Fyll upp på en glas burk och ta några skedar, när ni ska göra en kopp Choklad. 
I stället för att röra ihop socker och kakao i koppen. Busenkelt att ha färdigt i kylskåpet och en uppskattad present. 


Trevlig helg
Kramizar
Yvonné





4 kommentarer:

  1. Ekorrar är söta och vilka fina bilder! Kallt idag, men faktiskt ganska soligt! :)

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder du har tagit:-) Riktigt fina vårbilder...trots kylan:-) Idag lördag har vi 0 grader och sol. Jättehärligt väder har vi haft. Kul att du börjar bli piggare så du orkar promenera så länge som 2,5 timme. Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder!

    Vackert är det men vi behöver ingen mer snö!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga vinterbilder, idag var de verkligen underbart väder, var ute och fotade jag me :)

    Kul att du gillar Marmaris, jag träffade min man där för 16 år sedan och han bor nu här me mig. Vi åker ner minst en gång per år.
    Våran dröm är och ha segelbåt där nere, en dag ska det uppfyllas!!
    Kram
    PS:Jag återkommer :)

    SvaraRadera