torsdag 10 januari 2013

Det Känns Länge Sedan.....

som jag skrev på Bloggen! Beror på att min förkylning inte vill släppa greppet om mig riktigt ännu, tyvärr. Då finns inte heller inspirationen att skriva eller kanske framför allt inte orken.
Dessutom har Bloggen jeklats lite med mig. Helt plötsligt gick det inte att lägga ut bilder? Läste på Lennarts blogg att även han hade haft de problemet. Tack Lennart, för info ang byte av webbläsare. Ja då kom det ett nytt problem, Hur gör man ett sådant byte och vad är det för något?? Som tur är, har vi en Toppen SupportGranne, som kan rycka ut när det gäller våra datorer. Jakob har haft ett problem med sin dator, som han inte har kunnat fixa själv och så jag med mitt problem. Nu kom han in och vips, så var allt löst. Dessutom vet jag nu vad en webbläsare är för något och har dessutom lagt till ytterligare en hihi. Den som grannen lade till, var Firefox. Använder jag den, kan jag inte lämna kommentarer hos andra bloggare och inte öppna min egen blogg!??? Trots att det gick när han var här, den är spännande eller hur? Han får nog komma in en gång till och fixa det.
Jag lade själv till Google Chrome och skriver just nu med den webbläsaren. Google Chrome har jag även på min lilla sk "Annex dator". Ja det är inte lätt med det här när man inte begriper allt.
Nu återstår bara att lägga in en ny flik, där det ska handla om våran lilla KisseKatt. Men hur kan man få till den? Även om jag namngett den som KisseKatt, inte kommer det upp en sådan flik bland alla andra flikarna?? Har varit in på Utforma och vidare till Sidorna men får inte till det ändå. Ja ja inlägget kommer i allafall att kunna läsas eller hur.
(OBS! Nu måste jag bara gå tillbaka in här och berätta att jag har lyckats få till fliken KisseKatt. Det såg jag nu efteråt när jag tittade på bloggen. Kan det bero på att jag bytte webbläsare eller att mitt tålamod har blivit något bättre? Ja hur som helst, det fungerar Jippiii. Tack till er som försökt hjälpt mig)
Trots förkylning, var jag till tandläkaren igår och i stället för ett bokmärke, köpte jag mig ett fint doftljus på vägen hem hihihi. Det är gjort på sojabönsvax och med eteriska oljor. Den jag köpte heter Water Garden
brinntid på 180 timmar och har en träveke som sprakar lite! 
När jag blåste ut ljuset, så rök det inte, vilket var jättebra. 
Många andra ljus ger oftast ifrån sig en stor svart rökpelare, så man kan tro att brandvarnaren ska starta!

Lite snöflinge Kramar till er
Yvonné

5 kommentarer:

  1. Ja det här med datorer är en obegriplig värld!

    Jag vågar inte ändra något i bloggen av rädsla att allt ska försvinna!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Duktiga dej som fick dit katten till slut. Ljuset var också fint. Härligt att det inte ryker när man släcker det. Då slipper man hostan....den har vi haft för länge nu,,båda två..eller hur? Kram

    SvaraRadera
  3. Lennart; ja visst är man rädd att göra fel med bloggen! Lite försiktig är jag nog.
    Dessan; ja det var skönt att slippa sotet vid släckningen.
    Kram till er
    Yvonné

    SvaraRadera
  4. Förlåt en "utomstående", men inte behöver ni vara rädda för att förstöra bloggen, eller göra fel!
    Blir något galet, så bara hämtar man hem den igen från sin sparade backup!
    Med alla inställningar, bilder, inlägg osv.
    Beskrivning på hur man gör finns på Fixa-sidorna.

    Trevlig blogg, förresten!

    SvaraRadera
  5. På PC har vi google Chrome eftersom det är den snabbaste webbläsaren. Men internetExplorer och Firefox finns också installerade. På min mac har jag safari men även de andra, framför allt för att se hur bloggen ser ut i olika sidor. I Blogger finns en funktion som jag tror heter Säkerhetskopiera - gör det emellanåt, så kan du fixa och greja hur som helst utan att du behöver vara rädd för att nåt försvinner. Kram

    SvaraRadera