torsdag 29 november 2012

Vi Har Fått Snö!!!

Det är med blandade känslor det här med snö, mest possitiva, tror jag ha ha ha
Det blir framför allt såå mycket ljusare eller hur? Att man måste skotta, är nog det som är jobbigt. Fast vi har en jätte bra snöslunga, så jag ska kanske inte gnälla.
I natt var jag uppe och tassade vid 3 tiden och det snöade fortfarande, tog fram kameran och fotade.
I morse såg det ut så här.
Lilla ekorren kom för att äta sin frukost.
I kväll när jag kom hem från jobbet såg det ut så här.

Temperaturen är runt 0grader och det fortsätter snöa.
Riktigt bra kramsnö, om man vill göra snögubbar!!!
Själv, ska jag börja baka Macarons.
Kram
Yvonné

13 kommentarer:

  1. Upplagt för adventsmys...Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst blir 1:a advent finare med snö ute.
      Kramiz

      Radera
  2. Läste i tidningen att den här vintern ska bli ungefär, som för tre år sedan.
    Nu är det ju inget som vi önskar precis, men lite snö får det gärna komma ner. Det blir som du säger betydligt ljusare ute, och jag gillar att skotta snö :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja i det fallet är vi jätteglada för snöslungan, som gör det tunga jobbet! Det är skönt att vara ute i snön men inte böja ryggen och skotta, aj aj, kan det bli då!
      Kram

      Radera
  3. Har ni fått snö? Då kommer vi hem...........

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror ni har det skönare med golfen än skottningen.
      Kram

      Radera
  4. Jag tycker att det är positivt, eftersom det blir ljusare! Iofs bor vi i lägenhet, så vi behöver inte skotta så mycket...

    SvaraRadera
  5. Oj! Vilka fina vinterbilder. Det är väl den nya kameran som fått jobba:) Du är ett riktigt macaron proffs du. Såg det på bilden igår. Jag får träna myyycket mera jag, innan jag kan baka dom som du. Trevlig helg. Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det var inte den nya kameran, utan den lilla Lumix!
      Dina rosa såg också så fina ut.
      Kramiz

      Radera
  6. Jag kom precis hem!

    Det var med nöd och näppe jag tog mig uppför gatan!

    15 centimeter snö!

    Trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har verkligen kommit mycket snö. Jakob har kört med snöslungan och det är som du skriver, 15cm. Dessutom fylls det på hela tiden ha ha ha
      Trevlig helg
      Kramiz

      Radera
  7. Riktigt vackert adventsväder. Fast jag avundas er inte kylan och snöskottningen. Det kommer att bli en mycket annorlunda advent, mot vad vi haft tidigare. Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  8. Låter som en bra dag för bak. Trots att jag inte alls gillar snö och kyla är det ändå mysigt på nåt vis. Och snö vid advent och jul hör ju till ändå. Ha en bra kväll. Kram

    SvaraRadera